Wednesday, December 27, 2006

Bravo...Cicakman...

Lama dah aku tak tengok wayang di panggung. Filem terakhir aku pergi wayang dulu, rasanya filem Man Laksa agaknya. Last week tetiba tergerak hati nak tengok filem Cicakman. Maklumlah, bila aku tengok iklan kat tv cam best jer view bandar Metrofulus tu.
Tahniah buat KRU terutamanya Yusri , pengarah filem Cicakman. Aku respek ngan anak Malaysia yang bikin filem seperti ni. Barulah terasa meriah sikit industri filem kita. Tapi sayang sikitlah, jalan cerita terikut-ikut sikit filem Batman, Spiderman dan Superman.
Cicakman (pronounced chee-chuck-man) is the first Malaysian comedy-superhero movie that created with almost 40% of CGI. It stars Malaysian comedian Saiful Apek. The name "Cicakman" literallly translates to "Gekko-man".
Rasanya di penghujung cerita si Fasha membenci hero sebenar "apek" sengaja dibuat supaya akan muncul lagi filem sekuel Cicakman 2(barangkali).Apa- apa pun aku pasti akan tonton juga jika ada kesinambungan filem ni. Aku suka tengok teknik CGI dalam filem ni dimana view bandar dan orang-orang bandar yang nampak canggih dan moden.

1 comments:

hehe, jeraul ni..oit, ted pun salute gak kat yusry sebab guna teknik tu wat filem. Walaupun tak sehebat kalau nak dibandingkan ngan mat saleh nye cverita tapi ok ape.. kan?

nak tengok gak ni..bile ntah.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites