Wednesday, April 30, 2008

Ku Mahu Kau Tahu - Hujan

m


Lirik dan mp3 lagu Ku Mahu Kau tahu dari kumpulan Hujan. Request song via email by matromeo2001.

Ku Mahu Kau Tahu - Hujan lirik
Di sudut termenung jauh
Mengenangkan nasib kita
Kita miliki separuh
Berbentuk hati cinta namanya

Walau kau jauh
Ku sentiasa menunggumu
Inginku imbas kembali memori

Walau kau jauh
Ku berjanji kan terus tunggu
Dipisah lautan biru

Ku mahu kau tahu
Aku kan terus menunggu

Jaga benar gambarku dalam telefon bimbitmu
Jangan pernah sekali kau buang
Seperti cinta ini yang terbuku
Akan bersemi jua

Terus menunggu
Kita kan bersatu
Terus menunggu
Ku mahu kau tahu

Download Lagu

Gambar Nikah Khai dan Rosma




Gambar Pernikahan Khai dan Rosma... akhir jadi jugak diorang ni nikah... Tunang tak sampai 2 jam terus nikah. Tahniah diucapkan kepada kedua mempelai. Moga kekal bersama selamanya.

Manchester United 1 - 0 Barcelona Highlight




Paul Scholes' spectacular strike sent Manchester United into their first Champions League final for nine years on a night of Old Trafford tension.
Tak sia-sia aku berjaga malam tadi. Walaupun Barca banyak control bola...
Last minit terakhir memang saat mendebarkan. Barca punya attacking power gila... nasib tak gol. Ok lah... Liverpool or Chealsea fans.... kita jumpa di Moscow masa Final ok heheheh

Anak Faizal Ismail (FBI) Dj Hot FM Meninggal Dunia


Alfatihah utk si comel Adam Haikal Iman
Harap Faizal Ismail dan Kak Lina sekeluarga tabah menghadapinya.....
Apa pun baby tu akan menunggu di pintu syurga... setiap yang hidup pasti akan kembali kepadaNYA...cuma masa saja yang berlainan.
Kepada semua pengunjung, marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah.

New Honda Accord 2008 Or Toyota Camry Or CRV


It’s tough deciding between the new HONDA ACCORD 2008 or TOYOTA CAMRY. They are priced competitively the same. HONDA CRV however is priced slightly higher for the 2 litre segment at RM 147,800. However without a doubt, HONDA ACCORD 2008 has one of the most impressive look to date from this Japanese manufacturer. This 8th Generation HONDA ACCORD is available in 3 variants at launch, with 2 locally assembled 2.0 liter and 2.4 liter variants, and a Thai-imported 3.5 liter V6 model. The engine under the hood of the Honda Accord 2.0 VTi is the new 2.0 liter R-series SOHC i-VTEC engine that was first introduced locally in the Honda CR-V. Installed in the Honda Accord’s engine bay, this engine puts out 156 PS at 6,300rpm and a peak torque of 189Nm at 4,300rpm. This is however is still lower than the latest BMW 320i SPORTS EDITION that has just been introduced by BMW MALAYSIA. This engine is matched to a 5-speed automatic transmission with dual overdrive ratios for better fuel economy.The 2.4 liter Honda Accord VTi-L model however is powered by the familiar K24 2.0 liter DOHC i-VTEC engine, but is now tuned to produce 180 PS, or 177 horsepower. This kicks in at 6,500rpm. Peak torque is now 222Nm at 4,300rpm, with 180Nm available from 1,600rpm and 200Nm available from 2000rpm. It is also mated to a 5-speed automatic, but the 2.4 liter also has the option of manual sequential shifting via paddle shifters mounted on the steering wheel - flick the right paddle to upshift and the left paddle to downshift.

AUTO CRUISE AND PADDLE SHIFTERS ONLY AVAILABLE IN 2.4L AND 3.0L MODEL ONLY!
The new Accord’s chassis has been increased by 60mm, resulting in a long wheelbase of 2,800mm, compared to the Toyota Camry’s 2,775mm. The Accord’s dimensions of 4,945mm length, 1,845mm width and 1,475mm height are also longer, wider but 5mm taller the Camry’s 4,825mm length, 1,820mm width and 1,470mm height. The floor of the new 2008 Accord is now 15mm closer to the ground thanks to a redesigned exhaust routing layout, fuel tank design and thinner floor frame.

The prices for the new 2008 Honda Accord are as follows:
2008 Honda Accord 2.0 VTi - RM141,800.00
2008 Honda Accord 2.4 VTi-L - RM171,800.00
2008 Honda Accord 3.5 V6 - RM249.800.00

But

Toyota Camry 2.0E - RM 141,109
Toyota Camry 2.0G - RM 151,246
Toyota Camry 2.4L - RM 170,745

HONDA CRV 2.0 litre i-VTEC - RM 147,800 OTR WITH INSURANCE

THE NEW BMW 320i SPORTS EDITION WAY TOO EXPENSIVE AT RM 245,800 ON THE ROAD PRICE

The new BMW SPORTS 2.0 liter inline-4 Valvetronic engine produces 156 horsepower vs 115 horsepower of a 2.0 litre Honda Accord.

Tuesday, April 29, 2008

Love In This Club - Usher ft Young Jeezy


Love In This Club - Usher ft Young Jeezy [OFFICIAL VIDEO]
Lyrics and mp3 Love In This Club - Usher ft Young Jeezy. Enjoy this song....

Gotta do it for the ladies
And I gotta keep it hood
Where we at Polo (Ay)
I see you Ryan
... you was right
But we just gettin started

You see you searching for somebody
That'll take you out and do you right
Well come here baby and let daddy show you what it feel like
You know all you gotta do is tell me what you sippin' on
And I promise that I`m gonna keep it comin` all night long

Lookin` in your eyes while you walk the other side
And I think that shorty I`ve got a thing for you
Doin` it on purpose winding and workin` it
I can tell by the way you lookin` at me girl

I wanna make love in this club
(make love in this club, in this club, in this club)
I wanna make love in this club
(in this club, in this club, in this club)

You got some friends rollin` wit you baby then that's cool
You can leave them with my niggas let em know that I got you
If you didn`t know, you`re the only thing that`s on my mind
Cuz the way I'm staring miss you got me wantin to give it to you all night

Lookin` in your eyes while you walk the other side
I can't take it no more
Baby I'm coming for you
You keep doin` it on purpose winding and working it
If we close our eyes it could be just me and you

I wanna make love (in this club in this club, in this club)
I wanna make love (in this club in this club, in this club)
I wanna make love (in this club, in this club, in this club)
I wanna make love in this club (in this club, in this club)

I`m what you want, I`m what you need
He got you trapped, I`ll set you free
Sexually, mentally, physically, emotionally
I`ll be like your medicine, you`ll take every dose of me
It`s going down on aisle 3, I`ll bag you like some groceries
And every time you think about it you gon` want some more of me
About to hit the club, make a movie yeah rated R
Pulled up like a trap star,
That's if you have yo regular car
You wanna make love to a thug in the club with his Sice on
87 jeans and a fresh pair of Nikes on
On the couch, on the table, on the bar, or on the floor
You can meet me in the bathroom yeah you know I`m trying go

Tonight it's ...
If we keep touching like this
I know you scared
They don't know what we doin
...
Keep it up girl I swear
I'ma give it to you none stop
And I don't care who's watchin

DOWNLOAD THIS SONG

Tasik Biru Mengapa Menyepi????

Salam semua, Jeraul baru jer balik dari Tasik Biru, Bau tadi. Ada keja sikit kat sana. Nak buat threads pasal Tasik Biru ni pun bukannya aper. Cuma sedikit terkilan, kenapa Tasik Biru yang cantik dan indah ni kurang mendapat sambutan dari orang tempatan, dan apalagi orang luar. Tidak seperti tasik-tasik besar sekitar Kuching dan Samarahan seperti Tasik Serian, Tasik Unimas, Tasik Masja dan Tasik Pustaka Negeri yang sentiasa meriah.
Tasik Biru, Bau ni kalau tak salah Jeraul , ianya merupakan salah satu daripada tarikan sejarah negeri Sarawak. Asalnya tasik ini adalah dari bekas lombong emas yang telah ditutup operasinya. Tasik Biru dibuka kepada orang awam pada 21 April 2001, lebih 15 tahun yang lalu. Kalau diperhatikan secara amnya, Tasik Biru ini juga seperti tasik-tasik lain yang mampu menggamit para pelancong untuk singgah melihat pemandangan yang ada di sini. Tapi entah apa silapnya, Tasik Biru yang dibanggakan oleh penduduk Pekan Bau ini seperti hidup segan, mati tak mau. Restoran yang dulunya beroperasi sampai 5-6 buah di sini juga semuanya tutup. Mungkin pemiliknya tidak mampu untuk meneruskan perniagaan disebabkan kurangnya pengunjung ke sini.
Cadangan Jeraul untuk pihak berkenaan, usahakan sedikit mengadakan pelbagai aktiviti seperti kayak, sukan air, rakit, treasure hunt, lumba bot kecil dan sebagainya yang sesuai untuk diadakan di Tasik ini agar Tasik biru yang bayak potensi ini tidak semakin sepi dan menyepi........ pilihanraya kan dah habis, apalagi mintalah bajet banyak sikit......

Monday, April 28, 2008

Budak Perempuan Gaduh Kat Masja


Ada lagi video budak perempuan gaduh hehehe. Skang ni aku suke plak cari video budak-budak perempuan gaduh. Bukannyer apa, diorang ni kalau gaduh lawak laaa... lepas tu plak, barang yang dalam seluar tu, semuanya dorang sebut hehehehe. Enjoy lah tengok video ni. Bahasa dalam bahasa Melayu Sarawak.
Masja ni skang dah jadi port bebudak gaduh ngan merempit jer... dah tak best cam dulu lagi. Skang lepas kul 12 malam gerenti Polis Peronda "ambush"... susah dah nak cari port best untuk release tensen.... Aku dulu pun suka rilek kat Masja... skang ni dah tak mo lagi sebab bebudak yang baru tumbuh bulu skang dah selalu buat hal kat situ... Tak pasal-pasal ngan aku sekali kena angkut ngan Polis.

Jeraul berkelaka: NApa namo kes tok... Ada sik urang nok tauk apa kes sebenar sidak ompuan tok kelaie. Kelaie berebut Bu**h kaa ??? Nok dalam seluar pU**k pun disebut juak hahahhaahah...lawak ada jak. Tukang ambik video tok pun satu... gambo sik clear gilak. Rasa-rasa aku cam kenal jak geng dak ompuan yang veteren ya.... Anak sapa ndakkah? Kat ctok Jeraul nak berpesan ngan bebudak nok baru angkat bujang ngan dara ya... Jangan selalu gilak lepak rah Masja ya. Kinek tok cdak polis boleh menahan orang nok lepak kat sia lepas kul 12 malam.

Video Konsert Peterpan di Kuching, Sarawak.


Clip video suasana semasa Konsert Peterpan di Stadium Tertutup, Kuching 20 April 2008 lepas sempena Concert Peterpan Malaysia Tour 2008. Jeraul tak sempat pegi sebab ada tugas yang perlu diselesaikan. Dengar kata konsert ni tertangguh 2 jam gara-gara menunggu VIP. The Times memulakan konsert dan seterusnya OAG.. kemudiannya barulah Peterpan hingga ke penamat konsert.
Dari komen yang Jeraul dengar dari peminat-peminat Peterpan semasa konsert tu... Peterpan memang hebat dan best.... pasal kejadian penonton yang fed up menunggu lama plak, sepatutnya artis-artis local kita patut belajarlah dengan artis-artis Indonesia macam mana nak menarik perhatian crowd bila dalam keadaan tegang. Thanx to Peterpan yang menyelamatkan keadaan..
Diorang ni memang best dan pandai mengatur situasi semasa konsert....

Di Balik Awan - Peterpan

Memandangkan band Peterpan masih terlibat dalam Konsert Jelajah Malaysia (Best wooo...), nah terimalah one of my peberet song from Peterpan melalui album Hari yang Cerah, Di Balik Awan. Orang kampung Jeraul cakap "Behind The Clouds".

Lirik dan Mp3 lagu Di Balik Awan.

Peter Pan - Di Balik Awan

Ku tak selalu begini
Terkadang hidup memilukan
Jalan yang ku lalui
Untuk sekedar bercerita

Pegang tanganku ini
Dan rasakan yang ku derita

Apa yang kuberikan
Tak pernah jadi kehidupan
Semua yang kuinginkan
Menjauh dari kehidupan

Tempat ku melihat di balik awan
Aku melihat di balik hujan
Tempat ku terdiam tempat bertahan
Aku terdiam di balik hujan

Pegang tanganku ini
Dan rasakan yang ku derita
Genggam tanganku ini
Genggam perihnya kehidupan

Apa yang kuberikan
Tak pernah jadi kehidupan
Semua yang kuinginkan
Menjauh dari kehidupan

Tempat ku melihat di balik awan
Aku melihat di balik hujan
Tempat ku terdiam tempat bertahan
Aku terdiam di balik hujan

Download Lagu

Peringatan Buat Ibu Bapa.

Peringatan untuk semua Ibu Bapa di Malaysia. Sekarang ni kerajaan dah menguatkuasakan Akta Kanak-kanak 2001, di mana untuk setiap ibu bapa yang didapati cuai hingga menyebabkan anak-anak hilang atau diculik akan dihukum.

Mengikut peruntukan dalam akta itu, ibu bapa yang melakukan perbuatan aniaya, abai, cuai, buang atau mendedahkan kanak-kanak kepada kemungkinan kecederaan fizikal, mental dan emosi boleh didakwa di mahkamah.

Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar memberitahu, jika sabit kesalahan, mereka yang terlibat boleh dihukum denda maksimum RM20,000 atau penjara maksimum 10 tahun atau kedua-duanya sekali.

Beliau menyifatkan tindakan itu wajar ekoran kes penculikan dan kehilangan kanak-kanak didapati semakin meningkat sejak kebelakangan ini.

Tahun lepas rasanya dah ada dah isu ni. Tapi belum jugak dorang kuatkuasakan.Tapi ini
bukanlah bermakna setiap kali terjadi penculikkan atau perkara-perkara yang tak
diingini pada anak-anak tu, automatic parents akan dipersalahkan.. kita tengok keadaan dan situation tu juga.

Agak-agak koranglah kan, lepas ni, akan ada undang-undang baru lagi tak?? Contoh:-

1) Pemilik kedai emas yang cuai apabila kedai dirompak akan didakwa
2) Perempuan yang cuai mengakibatkan dirogol akan didakwa
3) Penoreh getah yang cuai jika diserang harimau akan didakwa
4) Pemilik rumah yang cuai akibat rumah dimasuki pencuri akan didakwa.

hehehhehehe.

Dia - Malique & D' Essentials

Lirik dan mp3 lagu Dia (OST Claudia/Jasmine) dari Maliq & D" Essentials. Enjoyz da song


Maliq & D'Essentials - Dia (OST Claudia/Jasmine) lirik

Temukan apa arti dibalik cerita
Hati ini terasa berbunga-bunga
Membuat seakan aku melayang
Terbuai Asmara woww...wow..

Adakah satu arti dibalik tatapan
Tersipu malu akan sebuah senyuman
Membuat suasana menjadi nyata
Begitu indahnya

Reff I: Dia...
Seperti apa yang s’lalu ku nantikan
Aku inginkan
Dia...
Melihatku apa adanya
Seakan kusempurna

Tanpa buah kata kau curi hatiku
Dia tunjukkan dengan tulus cintanya
Terasa berbeda saat bersamanya
Aku jatuh cinta...

Kembali ke: Reff I (2x)

Dia bukakan…
Pintu Hatiku Yang lama tak bisa ku percayakan cinta
Hingga dia disini memberi cintaku harapan

Kembali ke: Reff I, & lanjut ke Reff I I
Reff I I: Dia...

Seperti apa yang s’lalu ku nantikan
Aku inginkan
Dia...
Melihatku apa adanya
Seakan kusempurna, hey yeah…

( * ) (Give me your love)
(Give me your love)
(Now so come on and love me)
(Come on and love me)
(Give me your love)
(Give me your love)
(Now so come on and love me)
(Come on and love me)

I would tell the world when you give your love to me
(Give me your love)
(Give me your love)
(Now so come on and love me)
(Come on and love me)

Kembali ke: ( * ), FO – Fade Out

DOWNLOAD LAGU

Friday, April 25, 2008

Lagi video budak sekolah gaduh

Ni lagi satu video pasal budak sekolah gaduh masa kat sekolah.... perempuan lak tu..hehehehe. Masih dengan pakaian seragam sekolah. Puncanya tak tau ape pasal. Tapi aku respek ngan budak perempuan yang pakai baju warna hitam tu... 2 orang belasah dia pun dia still ok sambil selamber balas balik....

Balik sekolah tolong mak cuci baju lagi baguih dari hang pa semua gaduh-gaduh ni... yang budak laki plak seronok tengok tak hengat...

Low - Flo Rida ft T. Pain


Video clip Low by Florida feat T. Pain. Click the link for download mp3.

DOWNLOAD SONG

Lupakan Bekas Kekasih

Mengapa hati ini begitu sukar untuk melupakan insan yang pernah bertakhta di hati, sedangkan sudah bertahun-tahun lamanya memutuskan hubungan cinta.

MANISNYA saat pertama kali mengenali hati si dia, apatah lagi mengenangkan kembali bibit-bibit cinta yang pernah diharungi bersama. Ketika itu, hidup ibarat tinggal di atas kayangan bersama si pari-pari dan sang putera raja. Indahnya sinaran mentari sehingga tidak dapat menjelaskan apa yang terungkai di hati.

Namun, semuanya sementara. Harapkan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. “Mengapa kenangan lalu masih menghantui fikiran” dan “Adakah si dia juga merasai apa yang aku rasakan ketika ini”. Adakah perkara ini seringkali menjadi persoalan difikiran anda?

Namanya seringkali menjadi ingatan walaupun sudah kita ada pengganti. Lebih parah, apabila kamu tidak dapat menerima cinta baru itu daripada insan lain, sedangkan kamu sudah berpisah bertahun-tahun lamanya.

Mungkinkah kamu belum bersedia menerima penggantinya, sehinggakan teman-teman lain dapat melihat dan merasakan perubahan sikap kamu itu?

Intim minggu ini berkongsi tip untuk melupakan bekas kekasih yang satu ketika dahulu dialah insan yang paling disanjungi. Berikut adalah beberapa tuntunan yang perlu dilakukan apabila hati kamu masih tidak aman.

Anda bersedia melupakannya bila…

Menghapus kenangan bersama si dia

Setiap perkara yang dilakukan akan membuatkan kamu mengingatinya kembali. Singkirkan dia daripada lamunan dirimu dan simpan foto-foto kamu berdua mahupun hadiah-hadiah pemberiannya di satu tempat yang lebih jauh dari jangkauan dan pandangan mata.

Jangan lupa padamkan nombor telefon bimbitnya daripada genggam kamu. Termasuklah juga khidmat pesanan ringkas (SMS) dan pesanan suara darinya.

Jangan menyeksa diri

Bila ada benda-benda atau sesuatu yang tidak dapat disingkirkan dari ingatan, mahu tidak mahu akan membuat kamu teringat kembali kepadanya. Misalnya lagu kenangan anda berdua disiarkan kembali dicorong radio, jangan sampai membuat kamu tergilakannya kembali dan berasa sedih meratapi nasib yang menimpa. Ia kerana, hal itu tidak kena pada tempatnya.

Si dia punya pengganti

Apabila mengetahui si dia sudah mempunyai pengganti, sememangnya wajar untuk kamu melahirkan perasaan cemburu. Perlu disedari, kamu terpaksa merasakan bahagia yang dicari telah lepas dari genggaman si dia dan sudah tiba masanya untuk kamu melakukan perkara yang sama.

Berhenti membandingkan

Sikap kamu yang suka membanding dengan teman lain sepatutnya disingkirkan. Jangan sesekali membandingkan sikap, perangai atau tingkah laku teman baru dengan bekas kekasih.

Hal ini terjadi apabila kamu belum bersedia untuk menjalinkan hubungan bersama, kamu akan menggunakan pelbagai macam alasan.

Kehidupan berbeza

Kebiasaannya, kamu akan menghabiskan cuti hujung minggu bersama, tetapi kini anda terpaksa keseorangan. Bagaimana saya dapat menjalani hari tersebut tanpa seseorang di sisi? Sebenarnya perasaan cemas tersebut akan hilang dengan sendirinya. Kamu harus menyedari bahawa sememangnya sudah ditakdirkan kamu hidup bersendirian dan harus menikmati hujung minggu dengan sebaik-baiknya.

Cara terbaik melupakan si dia:

* Ingat hal-hal yang buruk tentang dirinya

Pada umumnya, wanita cenderung mengingati setiap perkara yang dilakukan bekas kekasihnya. Untuk melupakannya, kamu harus mengingati setiap perkara buruk yang ada pada dirinya.

Misalnya, dia seringkali mengutuk diri kamu, membandingkan penampilan kamu dengan rakan-rakan, mengeluarkan suara yang tinggi atau tiada ketepatan masa.

* Rakan pendengar setia

Walaupun pelbagai langkah telah dilakukan untuk melupakan dirinya, namun ingatan terhadapnya sentiasa bermain difikiran. Luahkan masalah kamu itu kepada rakan-rakan yang boleh dipercayai dan jangan sesekali menyimpannya di dalam hati. Takut nanti anda pula yang merana. Dengan cara sebegitu, ia sedikit sebanyak dapat menghilangkan kehadiran si dia dari fikiran kamu.

* Cipta fantasi

Kita selalu memikirkan bahawa perpisahan itu tidak akan berlaku sekiranya pasangan memahami hati budi dan bertolak ansur. Masalahnya kini, kamu sudahpun memutuskan hubungan cinta dan tiada gunanya lagi untuk berbicara tentang diri si dia. Lebih baik kamu mencari pengganti dan ceritakan hal ini kepada teman-teman lain. Siapa tahu mereka mungkin mempunyai kenalan yang mirip seperti yang kamu gambarkan? - NOOR HASLIZA NUSI

Sumber: Kosmo!

Chantek - Altimet Feat Adeep(Fabulous Cats)

Altimet Feat Adeep(Fabulous Cats) - Chantek. Lirik dan mp3 lagu Chantek. Enjoyzzzz...

Altimet feat Adeep Fabulous Cats - Chantek Lirik :-
hey wanita
gembira dapat berjumpa
teringat kembali kali pertama kita bersua
ingat bila kita bersepatu serupa
tak lama dahulu jangan kau kata kau dah lupa

kau bersama kawan-kawan muda yang nyata
kau paling menyerlah di antara mereka
rambut hitam warna cokelat anak mata
membuat aku kurang fasih bila bicara

apakata kita ambil sedikit masa
untuk mengenali sesama kita dengan lanjutnya
dan jika kau rasa apa yang ku rasa
ayuh kita ke bab kedua dan seterusnya

chantek..
dirimu buat ku tertarik
menghilang segala prasangka
di jiwa
ohh chantek...
sungguh aku cinta kamu

dia..
pandai menjaga hati ayah dan ibunya
kelakuannya sama dengan orang tuaku juga
dia..
bisa cipta yg gula dari yang cuka
pandai menukar yg duka kepada suka
dia..
bijak mengatur acara dan juga masa
cekap memasak garam gula secukup rasa
dia..
pandai menjaga harta dan juga duitnya
tetap anggun tanpa mendedahkan kulitnya
dia..
setia pada Yang Esa satu-satunya
memenuhi tanggungjawab 5 waktunya
dia..
punya tempat dalam rancangan yg ku rangka
tak usah lengah
ayuh kita berumah tangga

chantek..
sechantek suria menyinar
seindah bunga yang di taman..mekar...
chantek...
dirimu buat ku tertarik..
menghilang segala prasangka
di jiwa...
oohhh chantekk..
sungguh aku cinta kamu

aku..
melihat kita bersama di hari tua
dia..
masih satu tiada empat tiga atau dua
dan walaupun kau sudah kepudaran rupa
kau tetap cantik padaku aku tak lupa
kita bersama di anjung luangkan masa
kewangan kita merdeka mampu bersara
hasil usaha kita dari masa dahulu
cukup untuk mengisi perut anak dan cucu
hidup santai tak perlu terburu-buru
punya masa kerja ibadah dan juga ilmu
anak kita dan ayahya semua sebulu
aku bilang kau chantek dan mereka setuju

chantek..
sechantek suria menyinar
seindah bunga yang di taman..mekar...
chantek...
dirimu buat ku tertarik..
menghilang segala prasangka di jiwa...
ohh chantek...
sungguh aku cinta kamu...

DOWNLOAD LAGU

Check Saman

kepada mereka2 yang rasa nak check saman kereta ngan motorsikal,silalah klik kat SINI
Saya dah check tadi. Saya kena 3 saman.. tak sedar entah bile kejadian tu berlaku...hermm...

Beyonce, Jay-Z wedding confirmed

Tahniah buat Jay-z dan juga my favourites artist....Beyonce hehehheheheh. Jadi jugak dorang ni kawen.

Beyonce, Jay-Z wedding confirmed
Jay-Z and Beyonce Knowles
The couple's romance has been rumoured for six years

A licence confirming the marriage of Beyonce and Jay-Z has been filed with the authorities in New York, an official has said.

The couple held a lavish party in Manhattan earlier this month, but have refused to confirm that they were celebrating their nuptials.

Donna Conkling, a clerk in the suburb of Scarsdale, said the licence had been received by their offices.

The pair have not publicly acknowledged their liaison, dating back to 2002.

Ms Conkling also confirmed the licence had been signed by the official conducting the ceremony.

White tent

The celebration, which took place at Jay-Z's apartment on 4 April, was attended by actress Gwyneth Paltrow and Destiny's Child stars Kelly Rowland and Michelle Williams, according to US media reports.

White flowers and silver candelabras were delivered to the building in New York's Tribeca district, while a white tent was set up on the roof.

Knowles, 26, and 38-year-old Jay-Z - real name Shawn Carter - have collaborated musically on singles such as Deja Vu, '03 Bonnie and Clyde and Crazy In Love.

It was recently reported that Jay-Z was in talks with concert promoter Live Nation over a proposed $100m (£50.1m) deal which would cover recording, publishing, live shows and other rights.

He was president of hip-hop record label Def Jam until he stepped down in December, and will headline the Glastonbury festival this summer.

Alicia Keys 3rd single - "Teenage Love Affair" video


Video clip Alicia Keys 3rd single - "Teenage Love Affair"
Video just released.

Cinta Terpendam - Judika

Lirik dan mp3 lagu Cinta Terpendam dari Judika. Enjoy this song.

Lyrics:
Aku tak kuasa didekatmu
Aku tak bisa sembunyikan hatiku
Terlalu lama aku pendam
Terlalu jauh aku merasakan
Mencintaimu tanpa kau tahu itu

Kini kau tahu segalanya
Tentang rasaku ku kan siap terima

Apapun yang akan terjadi
Cukup hanya sekali kukatakan
Aku cinta, cinta sampai mati

Dan kutunggu hingga akhir waktu mengambil cintamu

Terlalu lama aku pendam
Terlalu jauh aku merasakan
Mencintaimu tanpa kau tahu itu

Terlalu lama aku pendam
Terlalu jauh aku merasakan
Mencintaimu, menginginkanmu tanpa kau tahu itu

Apapun yang akan terjadi
Cukup hanya sekali kukatakan
Aku cinta, cinta sampai mati

DOWNLOAD LAGU

Aku Sindarela - Amylea Af3

Lirik dan mp3 lagu Aku Sindarela dari Amylea AF3. Lagu ini merupakan Ost bagi Drama Bersiri Sindarela keluaran TV3. Enjoyzzz...

Aku Sindarela - Amylea lirik

Perlukah aku menanti dirimu
Dengan dirinya mengagungkan aku
Mestikah aku pergi bersamanya
Dengan dirimu sentiasa ku puja

Pabila hadirmu mengaburi hatiku
Meniti waktu mengisi saat kisah dongengku
Lakaran bahagiamu itu menjanjikan aku
Hanya akan selalu di dalam anganku

Aku, akulah Sindarela
Hatiku diriku anganku mimpiku
Cerita hidupku
Akulah Sindarela, Sindarela, Sindarela lala…

Aku, akulah Sindarela
Hatiku diriku anganku mimpiku
Cerita hidupku
Akulah Sindarela lala…
Sindarela…

Sanggupkah aku hilangkan mimpiku
Apa yang ku perlu antara keinginanku
Adakah aku harus memilihnya
Bila dirimu sentiasa ku puja

DOWNLOAD LAGU

Tuesday, April 22, 2008

Awek gaduh main bukak baju.

Hari ni hantujeraul boring giler..., bila dah boring2 tu, aku cubalah surf youtube... mana tau ada video menarik. Pastu aku jumpa clip ni. Lawak la plak.... gaduh sampai bukak-bukak baju ni heheeh. Yang baju terbukak sampai nampak bra tu mesti malukan kalau nampak video ni.
Lagi satu, camner kalau tetiba tengah gaduh tu, lori sampah datang melenyek.... nakkah naya....

Syabas KM Pulau Pinang... satu revolusi baru.

Guan Eng akan perjelas pelantikan Kah Choon kepada anggota DAP
21-04-2008 06:23:43 PM

PULAU PINANG: Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata beliau akan memberi penjelasan kepada anggota DAP mengenai pelantikan Datuk Lee Kah Choon sebagai Pengarah Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang dan Pengerusi Invest Penang.

"Kami telah pun mengadakan rundingan. Sudah tentulah kami perlu memberi penjelasan," katanya kepada pemberita ketika ditanya sama ada anggota DAP mempunyai masalah dengan pelantikan Lee memandangkan beliau anggota parti Gerakan.

"Kami mahu mempunyai satu anjakan politik yang baru. Kerajaan mahu bersikap adil kepada semua," katanya selepas upacara angkat sumpah Anggota Majlis Perbandaran Pulau Pinang di sini, Isnin.

Lim yang juga Setiausaha Agung DAP, berkata kerajaan negeri gabungan DAP-Parti Keadilan Rakyat mengalu-alukan sesiapa sahaja yang mahu berkhidmat kepada rakyat secara ikhlas dan ia tidak mengambil kira soal kaum, agama atau latar belakang politik sebagai faktor untuk mereka dilantik.

"Kadang-kadang apabila kita melakukan sesuatu yang baru, kita akan dikritik. Saya bersedia menghadapinya.

"Saya rasa lebih baik untuk memanjangkan sempadan demokrasi di samping meningkatkan tahap kecekapan," katanya.

Lee adalah bekas Timbalan Setiausaha Agung Gerakan. Beliau melepaskan semua jawatannya dalam parti bulan lepas. BERNAMA

Jeraul said : pandangan peribadi aku jer ni ok... walaupun aku ni pro kerajaan. Syabas diucapkan kepada MB Pulau Pinang, saudara Lim Guan Eng kerana mementingkan kecekapan pentadbiran daripada perbezaan fahaman parti politik....

Asmara Metropolitan - Shima (OST Bella TV3)

Lirik dan mp3 lagu Asmara Metropolitan nyanyian Shima. Asmara Metropolitan merupakan soundtrack untuk drama Bersiri Tv3, Bella.

OST BELLA TV3: Asmara Metropolitan (Shima)

Kelam malam ini kita
Hela nafas asmara
Susur jalanan kota
Dengan rindu didada

Ribuan neon bersinar
Bagaikan oh permata
Kita padukan jiwa
Dalam ikatan cinta
Ikatan cinta

Oh kekasih hati kaulah
Penawar dikalbu
Oh ku rindu belaianmu itu
Buat ku terharu

Korus:
Renungan matamu membuatku
jadi tak menentu
Genggam erat jari jemariku
Hangatkan malam ku
Bisikkan oh cintamu pada ku
Yang sering ku rindu
Moga kita kan bahgia
Kekasih (Daku bahagia)

Metropolitan yang indah
Menjadi saksi kita
Seakannya mengerti
Gelora didalam jiwa

Inikah dianya cinta
Indah bagai disyurga
Jika tahu nilainya
Harga janji setia

Oh kekasih hati kaulah
Penawar dikalbu
Oh ku rindu belaianmu itu
Buat ku terharu

Korus

[Bridge]
Namun harus kau ingati
Jangan jangan sesekali
Permainkan hati ini
Menduakan oh diriku
Berjanjilah kekasihku
Hanya aku yang satu
Yang kau cinta selamanya ohh…

Korus

Download Lagu

Pemenang Anugerah Musik Indonesia 2008

Jakarta, Anugerah Musik Indonesia (AMI) Awards digelar. Ajang tahunan ke-11 itu berlangsung meriah, Selasa (15/4/2008)malam di Istora Senayan, Jakarta. Berikut daftar mereka yang meraih sukses di ajang bertema 'Save Our Music' tersebut.

BIDANG UMUM (BEST OF THE BEST)
Karya Produksi Terbaik <---kalau di AIM, kategori Rakaman Album Terbaik) Andai Ku Tahu / Ungu ( Krisna J. Sandrach, Ungu – Trinity Optima)

Album Terbaik
Gita Gutawa / Gita Gutawa (Erwin Gutawa - Sony BMG Music Entertainment)

Pendatang Baru Terbaik
Gita Gutawa / Gita Gutawa (Gita Gutawa)

BIDANG POP
Album Terbaik
Surgamu / Ungu (Krisna J. Sandrach, Ungu – Trinity Optima)

Produser / Penata Musik Terbaik
11 Januari / Armand Maulana, Thomas Ramdhan & Gusti Hendy (GIGI)

Lagu Terbaik
11 Januari / Dewa Bujana & Armand Maulana (GIGI)
Artis Solo Pria Terbaik
Ari Lasso / Cinta Terakhir (Selalu Ada)
Artis Solo Wanita Terbaik
Rossa / Ayat Ayat Cinta (Ost. Ayat Ayat Cinta)
Duo/Kolaborasi/Grup Terbaik
Ungu / Kekasih Gelapku (Untukmu Selamanya)

BIDANG ROCK

Album Rock Terbaik
Top Up / Nidji (Noey, Capung, Indrawati Widjaja – Musica Studios)
Artis Solo Terbaik
Melanie Subono / Gua Rock n Roll (My Self)
Duo / Kolaborasi / Grup Rock Terbaik
Andra & The Backbone / Musnah (Andra & The Backbone)

BIDANG JAZZ

Album Jazz Terbaik
Free Your Mind - Malique & The Essenstiall
Jazz Vocal Terbaik
Krakatau
Jazz Instrumentalia Terbaik
Trisum

Lagu Anak-anak Terbaik
Aku Anak Pintar - Oya, Mikha, Monique, Hilmi Indi
Album Lagu Anak-anak Terbaik
Lagu Taman Kanak-kanak Vol II - Kak Nunu

BIDANG ALTERNATIVE
Mocca / The Best Thing (Colours) (Ari ‘Aru’, Mocca – Ffwd Records)
Karya Produksi Progressive Terbaik
Ballerina - Faith

BIDANG RHYTHM & BLUES
Karya Produksi R&B Terbaik
Tompi / Salahkah (E_Motion Rnt – RPM)

BIDANG RAP
Karya Produksi Rap Terbaik
Bondan & F2B / Kroncong Protol (Jan Djuhana, Bondan Prakoso - Sony BMG Music Entertainment)

BIDANG DANCE / ELECTRONIC
Melly Featuring BBB / Let’s Dance Together (Anto Hoed – Aquiarius)

BIDANG REGGAE
Karya Produksi Reggae Terbaik
Slank / Slalu Begitu (Slank Records – Virgo Ramayana Records)

BIDANG KOLABORASI
Karya Produksi Kolaborasi Terbaik
Ari Lasso & Bunga Citra Lestari / Aku Dan Dirimu (Ari Lasso – Aquarius)
Karya Produksi Lagu Berbahasa Daerah Terbaik
Hetty Koes Endang - Asa Can Lami

BIDANG PENUNJANG PRODUKSI
Produser Rekaman Terbaik

Gita Gutawa / Erwin Gutawa - Sony BMG Music Entertainment (Gita Gutawa)
Grafis Desain Terbaik
Don’t Make Me Sad / Agustinus Supredo, mocko feedback VGA (Letto)
Peramu Rekam Terbaik
11 Januari / Stephan Santoso (GIGI)

Jeraul said : Saje je nak share...buat ilmu pengetahuan,naper takder kategori artis malaysia.. AIM Malaysia plak beria-ia nak iktiraf artis diorang heheheheh

Sunday, April 20, 2008

Cinta Antara Kita - Duta ft Baizura Kahar


Dunia Baru The Movie OST - Cinta Antara Kita Lirik :-
Duta:
sejak dari dulu
ku menyintaimu
kau tahu begitu namun kau berpura
ku masih teringat kau peluk diriku
yg telah membuat ku menyintai mu

sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rinduimu

Duta:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg....

Baizura Kahar:
setelah kau pergi jauh dari sisi
tiada ku cinta selain dirimu
ku ingin bersama dgnmu selamanya
walaupun sehingga ke akhir nyawa
mungkin kau tak mengerti
maksud ku dulu pada dirimu
kiniku kan menyinta dirimu itu sehingga ke akhir waktu

Baizura Kahar:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg....

Duta:
sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu

Baizura Kahar:
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rindumu

Duta:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu

Baizura Kahar:
hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg....

Duta and Baizura Kahar:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg.

Download Lagu

Lalat Pondan dijumpai

SIULAN lagu bagi memikat pasangan jarang dibuat oleh lalat betina.

WASHINGTON - Saintis Amerika Syarikat dan Britain berjaya menemui punca lalat buah betina dan jantan gemar berkelakuan hampir serupa atau pondan terutama ketika proses memikat pasangan.

Pensyarah Universiti Oxford, Gero Miesenboeck dan J. Dylan Clyne dari Universiti Yale, secara genetik berjaya mengubah kelakuan seks lalat menggunakan lampu.

Jelas Miesenboeck dalam kajian diterbitkan jurnal perubatan Cell itu, mereka dapat meyakinkan lalat buah betina menghasilkan lagu untuk memikat pasangan berlainan jantina sewaktu menghurungi lampu tersebut.

Biasaannya lagu memikat disiul lalat jantan. Ada sebahagian sel otak pada betina menyebabkan mereka boleh melakukan aktiviti dibuat jantan.

Kajian menemui 2,000 sel otak lalat betina memiliki neuron menyamai yang jantan. - Agensi.

Jeraul said :
Korang rase lalat pondan ni bertempur kat jamban gak tak mcm hobi baru 'gay jamban' tu.. mengikut kata artikel lalat betina dah pandai siul-siul mcm lalat jantan (mcm dak pompuan sekarang yg tomboy sakan ler.. )... so, lalat betina ni mcm lesbo ler sbb pandai siul mcm lalat jantan... lalat betina vs lalat betina ler gamaknye ek..

Saat Kau Pergi - Vagetoz


Lirik dan mp3 lagu Saat Kau Pergi dari Vagetoz. Sound likes muse. But I like this song.....

Saat Kau Pergi - Vagetoz lirik

Saat kau pergi,
Berlinang lah air mataku,
Betapa singkat ku rasakan kebahagiaan itu
Kini lenyap lah sudah... Oo....

Tak pernah ku ingin kan
Perpisahan ini terjadi
Ku hanya bisa merelakan
Jika memang kau pikir, inilah yang terbaik

Tak perlu kau beri alasan
Mengapa kau ingin pergi meninggalkan diriku
Karena ku yakin semuanya itu bisa
membuatmu bahagia

Sepenuhnya ku menyadari
bahwa cinta ini tak meski harus memiliki
namun ku akan selalu menyanyangi dirimu
setulusnya hatiku

Download Lagu

Aku Bukan Pilihan Hatimu - Ungu


Lirik dan mp3 lagu Aku Bukan Pilihan Hatimu dari Ungu.

Ungu - Aku Bukan Pilihan Hatimu lirik
Jika memang diriku
Bukanlah menjadi
Pilihan hatimu
Mungkih sudah takdirnya
Kau dan aku
Takkan mesti bersatu

Haruslah slalu kau tahu
Ku mencintaimu di sepanjang waktuku
Harus slalu kau tahu
Semua abadi untuk selamanya

Karena ku yakin
Cinta dalam hatiku
Hanya milikmu
Sampai akhir hidupku

Karena ku yakin
Di setiap hembus nafasku
Hanya dirimu
Satu yang slalu ku rindu

Download Lagu

Friday, April 18, 2008

Putin mungkin kahwin anak dara

Putin mungkin kahwin anak dara

MOSCOW: Khabar angin semakin kencang membawa berita Presiden Russia, Vladimir Putin, bakal melangsungkan perkahwinan dengan atlit gimnastik berirama negara itu, Alina Kabaeva, yang 32 tahun lebih muda daripadanya.

Cerita mengenai percintaan mereka disulami jenaka dan maki hamun kerana Putin tidak mengumumkan secara rasmi sebarang perpisahan dengan isterinya, Ludmilla, 50.

Bagaimanapun, bekas ejen KGB berusia 56 tahun itu yang tidak gemar mendedahkan kehidupan peribadinya, dilaporkan sudah berpisah dengan Ludmilla dua bulan lalu.

Hubungan Putin dengan juara gimnastik berirama dan model itu, yang kini menjadi ahli Parlimen Russia, sudah mula didengari secara tidak rasmi tidak lama dulu.

Namun baru ini, akhbar Russia berani mencetak khabar angin itu, memetik kenyataan sebuah syarikat perancang parti di St Petersburg yang mendakwa melakukan bidaan untuk menganjurkan majlis perkahwinan besar-besaran pasangan itu.

Akhbar Moskovski Korrespondent melaporkan, pasangan berkenaan akan berkahwin pertengahan Jun ini, tidak lama selepas Putin meletak jawatan sebagai Presiden.

Kerjaya cemerlangnya selama memegang jawatan itu menukar Putin dari langsung tidak dikenali kepada wira Russia, dan mendapat pujian kerana membina semula maruah negara yang pernah digegarkan dengan kekacauan selepas zaman komunis.

Sumbangan Kabaeva, terutama gimnastik berirama, menyaksikan beliau meraih beberapa pingat dan pernah mewakili Russia ke Sukan Olimpik di Sydney dan Athens.

Ini Satu Kisah - Aliff Aziz

Lirik dan mp3 lagu Ini Satu Kisah dari Aliff Aziz. 1st
time listening 2 dis song juz made me fell in love wif it... great voice singing great song..

Aliff Aziz - Ini Satu Kisah Lirik
Tiba tiba ku dilamun cinta ,
Dengan dia yang sering ku puja. (x2)

Ini satu kisah bukan cerita dongeng dulu kala.
Ini kisah nyata tentang pertemuan aku dan si dia.
Buat kali pertama,tika ku terpandangnya.
Dia balas senyumku, ku melompat terharu.

Tiba tiba ku dilamun cinta ,
Dengan dia yang sering ku puja. (x2)

Dia sungguh bijak buatkan jantungku berdegup rancak.
Dia sungguh lawa katanya aku tak kurang kacaknya.
Dia pun telah setuju,untuk jadi milikku.
Dia sungguh bergaya,pasti cemburu semua.

Tiba tiba ku dilamun cinta ,
Dengan dia yang sering ku puja. (x2)

Dari dulu aku sering ke mana.
Tanpa ada teman di sisi ku.
Tapi kini semua sudah berbeza.
Ada saja dia di samping ku.

Ini satu kisah bukan cerita dongeng dulu kala.
Ini kisah nyata tentang pertemuan aku dan si dia.(x2)
Buat kali pertama,tika ku terpandanya.
Dia balas senyumku,ku melompat terharu.

Tiba tiba ku dilamun cinta ,
Dengan dia yang sering ku puja. (x4)


href="http://www.4shared.com/file/44480268/d11b5a91/Aliff_Aziz_-_Aliff_-_06_-_Ini_Satu_Kisah

.html" target="_blank">Download Lagu

Ku Merindu - Ella ft Shah

Lirik dan mp3 lagu Ku Merindu dari Ella dan Shah. Best lagu ni.... happening jer melodi dier...

Ella feat Shah - Ku Merindu Lirik :-
Shah:
Ku merindu,
Merindu cinta yang tulus dari hatimu
Selalu ku impikan hidup bersamamu
Ku kan selalu menanti balasan cintamu


Ella:
Ku berjanji,
Berjanji mencintaimu sepenuh jiwaku
Ku tak akan mendustakan cinta kekasihku
Agar kau dapat menerima cintaku

Ku selalu, merindu cintamu
Yang selalu ada di jiwaku

Chorus:
Aku tahu kau pun cinta
Tapi malu tuk berkata
Usah kau ragui cintaku
Ku tetap merindu

Aku tahu kau pun cinta
Tapi malu tuk berkata
Ku tunggu jawapan cintamu
Ku tetap merindu

Di saat ini hatiku rindu belaian cinta darimu
Ku harap kau merestui cinta dariku
Yang selalu setia menunggu dirimu...

Download Lagu

Wednesday, April 16, 2008

Hobi Gila "Gay jamban"

Hobi gila ‘gay jamban’
Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Hadzlihady Hassan

KUALA LUMPUR: Menjijikkan apabila bau hancing dan busuk najis tandas awam di beberapa pusat beli-belah di ibu kota tidak sedikit pun membunuh selera golongan `gay jamban’ yang gemar melakukan hubungan seks sejenis di luar tabii di lokasi disifatkan paling strategik oleh mereka.

Golongan homoseksual itu yang bermodalkan wang 30 sen sebagai bayaran memasuki tandas awam terbabit didakwa turut menjadikan tandas berkenaan sebagai tempat bermadu kasih sebelum melakukan seks terlarang beralaskan mangkuk tandas.

Gejala terbabit yang semakin menular di sekitar ibu kota, kian membimbangkan apabila hobi gila ini dikesan menular di kalangan golongan belia, pelajar sekolah menengah dan institut pengajian tinggi hinggalah kepada pelancong asing yang melakukan dengan `kekasih’ tempatan.

Tinjauan Harian Metro di beberapa pusat beli-belah terkemuka di Jalan Tunku Abdul Rahman, Bukit Bintang dan jelas membuktikan gejala hubungan sejenis dalam tandas awam ini bukan khabar tidak berasas.

Seorang pengawal keselamatan sebuah pusat beli-belah di Bukit Bintang, Mohd Hamdan Zainuddin, 44, memberitahu, kegiatan seks golongan homoseksual dalam tandas bagaikan menjadi riadah paranormal berikutan kerap dibongkar hampir setiap minggu.

Menurutnya, golongan gay ini biasanya menganggap tandas sebagai tempat persinggahan bermadu kasih sambil melampiaskan gelora nafsu.

“Berdasarkan beberapa kes sebelum ini, golongan gay ini biasanya akan masuk ke tandas seperti pengguna lain, namun gerak-geri mencurigakan mereka boleh dihidu.

“Walaupun tiada kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang dalam tandas awam, penjaga atau pengutip bayaran di pintu masuk tandas serta pekerja pembersihan sentiasa peka dengan gelagat orang ramai yang memasuki tandas,” katanya.

Menurutnya, golongan ini kerap kali akan masuk ke tandas secara berdua-duaan tanpa disedari untuk melakukan perbuatan terkutuk berkenaan.

“Kerap kali mereka tidak menyedari bahawa tindakan mereka diamati melalui cermin tandas atau oleh kakitangan pembersihan yang membersih tandas setiap 15 minit sekali.

“Tindakan mereka memerap terlalu lalu dalam tandas pastinya membuktikan ada yang tidak kena sebelum rasa curiga ini dilaporkan kepada pihak pengawal keselamatan bertugas,” katanya.

Menurutnya, pengawal keselamatan kemudian akan menjalankan siasatan termasuk mengendap bagi mendapatkan bukti sebelum pasangan berkenaan dicekup.

“Dalam beberapa kes, ada golongan gay ini enggan mengaku melakukan hubungan seks dalam tandas dengan memberi alasan mereka sekadar merokok atau duduk berborak.

“Namun kami mempunyai kaedah tersendiri untuk membukti kesalahan terbabit selain melalui sesi soal siasat oleh beberapa pegawai bahagian kawalan keselamatan yang cekap berhubung perkara ini,” katanya.

Menurutnya, golongan gay ini selalunya diberi amaran lisan supaya tidak mengulangi perbuatan terbabit dalam tandas selain butiran peribadi mereka turut dicatat.

“Malah pernah sebelum ini beberapa pelancong dari Australia dan Singapura turut dicekup selepas didapati sedang meliwat pasangan mereka di kalangan rakyat tempatan selepas berkenalan melalui Internet,” katanya.

Jeraul said :Heran aku dgn bau busuk mcm tu selera pulak nak buat seks... tapi mmg padan pun.. lobang yg depa jolok tu pun lobang 'jamban' gak..... jadi memang sesuai sangat la buat kat jamban......

Tuesday, April 15, 2008

Cinta Bertahan - Acha Septriasa (Ost In The Name Of Love)

Lirik dan mp3 lagu Cinta Bertahan dari Acha Septriasa. OST In The Name Of Love.

Acha Septriasa - Cinta Bertahan Lirik :-
Hidup yang sedang berjalan
Terasa ringan berjalan
Karenamu disisiku disampingku

Cinta yang kian tertanam
Terasa kuat bertahan
Karena kau menguatkan menyucikan
Kau dan aku bersenyawa mengarungi hidup

Reff:*
Cintaku ini akan bertahan
Tak akan habis menembus jaman
Kau buat mega menjadi warna
Satukan hati dan percaya

**
Cintaku ini akan bertahan
Semakin hari semakin dalam
Engkau dan aku bisa jadikan
Mimpi jadi kenyataan

Hidup yang sedang berjalan
Terasa ringan berjalan
Karena kau menguatkan menyucikan
Kau dan aku bersenyawa mengarungi hidup

Cintaku ini akan bertahan
Tak akan habis menembus jaman
Kau buat mega menjadi warna
Satukan hati dan percaya

Cintaku ini akan bertahan
Semakin hari semakin dalam
Engkau dan aku bisa jadikan
Mimpi jadi kenyataan

hooooo....

Cintaku ini akan bertahan
Tak akan habis menembus jaman
Kau buat mega menjadi warna
Satukan hati dan percaya

Cintaku ini akan bertahan
Semakin hari semakin dalam
Engkau dan aku bisa jadikan
Mimpi jadi kenyataan

hooo...
menembus jaman
satukan hati dan percaya

Download Lagu

Premier League Highlight Video Man United vs Arsenal

Premier League Highlight Video Man Utd vs Arsenal









Manchester United 2 - 1 Arsenal
Handball dari William Gallas dan tendangan percuma yang cukup cantik dari Owen Hargreaves sudah cukup untuk memberi mata kemenangan buat Manchester United menentang Arsenal. Kemenangan ini memberikan mereka kelebihan 6 mata di hadapan Chelsea. Arsenal membuka tirai jaringan menerusi Adebayor, sebelum Ronaldo menjaringkan gol penyamaan menerusi tendangan penalti dan seteusnya tendangan percuma yang cantik dari Owen Hargreaves yang menerjah jaring Arsenal. Arsenal sekarang berada 9 mata di belakang Manchester United.






Daughtry - Feels Like Tonight Lyrics Video


Daughtry - Feels Like Tonight Lyrics :-
You, you got me
Thinking it'll be alright.
You, you told me,
"Come and take a look inside."
You believed me,
In every single lie.
But I, I failed you this time.

And it feels like tonight.
I can't believe I'm broken inside.
Can't you see that there's nothing that I wanna do,
But try to make it up to you?
And it feels like tonight,
Tonight.

I was waiting
For the day you'd come around.
I was chasing,
And nothing was all I found.
From the moment you came into my life,
You showed me what's right.


[Chorus]
And it feels like tonight.
I can't believe I'm broken inside.
Can't you see that there's nothing that I wanna do,
But try to make it up to you?
And it feels like tonight.

I never felt like this before.
Just when I leave, I'm back for more.
Nothing else here seems to matter.
In these ever-changing days,
You're the one thing that remains.
I could stay like this forever.

And it feels like tonight.
I can't believe I'm broken inside.
Can't you see that there's nothing that I wanna do,
But try to make it up to you?
And it feels like tonight.
Tonight.
Tonight.
'Cause there's nothing that I wanna do,
But try to make it up to you.
And it feels like tonight.
Tonight.

Daughtry - Feels Like Tonight Music Video and Lyrics

Isu Panas tak jejas kerjaya - Anak Pontianak

TIDAK sampai 'setahun jagung' dalam industri hiburan tanah air, gadis manis bernama Zarina An-Julie Fahizul, 21, ini cukup panas. Bukan kerana bakat lakonannya tetapi kontroversi kisah peribadi.
Tiba-tiba saja bintang baru yang menerajui drama seram, Anak Pontianak terbitan produksi Pesona Pictures Sdn Bhd itu menarik perhatian ramai dengan isu gambar lucah.

Namun, Zarina menafikannya. Gadis kacukan Melayu-Scotland ini mendakwa ia teknik pertindihan imej. Apapun, di kala isu itu masih menjadi bualan hangat, Zarina dikatakan 'melarikan diri'.

Zarina yang mesra dengan panggilan Anju berkata, dia tidak pernah melarikan diri. Malah katanya, setiap hari dia bersama rakan menjamu selera di kawasan Taman Tun Dr Ismail dan Sri Hartamas.

“Seingat saya, isu berkenaan berlaku pada Januari. Dalam tempoh itu, saya memang tidak ke mana-mana dan ada di Malaysia. Cuma pada Februari lalu saya ke Indonesia atas urusan kerja. Namun, tidak perlulah saya berbicara lanjut mengenainya.

Mengenai musim baru Anak Pontianak yang dikatakan akan diterbitkan tanpa kehadirannya sebagai pelakon utama disebabkan kontroversi gambar lucah itu, Zarina mengatakan dia masih lagi terikat dengan kontrak bersama Pesona Pictures.

“Saya tidak tahu mengenai pembikinan musim baru Anak Pontianak. Saya juga tidak tahu nama saya digugurkan daripada membintangi siri itu. Memang saya tidak tahu langsung mengenainya.

“Pihak Pesona Pictures tidak memaklumkan apa-apa kepada saya. Apa yang saya tahu, skrip masih belum siap dan penggambaran pun tidak bermula lagi. Kalau ada mengatakan drama itu kini dihasilkan tanpa saya, semua itu khabar angin saja,” katanya.

Apa yang pasti kata Zarina, dia masih lagi menerima tawaran berlakon dan kerjayanya tidak terjejas selepas kontroversi itu.

“Saya akan berlakon satu telefilem, Jahil. Ia terbitan produksi Layar Dimensi Sdn Bhd. Dijangkakan penggambaran berlangsung selama 10 hari dan lokasinya di Melaka.

“Saya bersyukur kerana ketika kemelut yang dihadapi, ada pihak sudi memberi peluang. Pemilihan saya untuk Jahil juga menerusi uji bakat.

“Dalam telefilem ini, saya melakonkan watak Jamilah yang tinggal bersama adik lelaki dan anak yatim piatu. Namun, kami dibesarkan bapa saudara yang berkahwin dengan wanita asing,” katanya.

Ditanya sejauh mana dia berasa lakonannya itu akan diterima peminat, Zarina berkata, sekalipun isu panas itu menjatuhkan reputasinya, masih ada peminat sedia memberi sokongan kepadanya.

“Setiap kali saya keluar bersama rakan ke pusat beli-belah, ada juga mak cik yang menegur. Malah mereka mengatakan akan terus menyokong saya dalam bidang ini. Ia membuatkan saya bersemangat untuk membuktikan bakat diri.

Ditanya mengenai dirinya yang dikatakan berminat membaca buku kehamilan, Zarina mengakui pernah berkunjung ke kedai buku tetapi bukan mencari buku berkenaan, sebaliknya bahan bacaan mengenai cinta.

“Saya tidak tahu kenapa hingga sampai ke tahap ini orang mengikuti perkembangan diri saya. Kalau diikutkan, saya bukanlah artis terkenal di Malaysia. Bukan itu saja, ada satu lagi cerita mengatakan saya intim dengan lelaki yang dikatakan terbabit dengan gambar lucah itu. Kami dikatakan makan bersama di Sri Hartamas.

“Saya ingin jelaskan, kehadiran saya di situ bukan dengan lelaki berkenaan tetapi ditemani rakan dan kami seramai 10 orang. Takkan itupun boleh dijadikan bahan cerita.

“Sebenarnya saya sudah penat memberi penjelasan. Terpulang kepada orang ramai untuk mempercayainya. Selebihnya biar itu antara saya dengan Tuhan.

“Apapun, saya tetap gembira kerana keluarga memahami dan sentiasa memberi sokongan kepada saya. Bagi mereka, inilah asam garam dunia hiburan,” katanya.

Jeraul said : Saper lah memandai-mandai superimposed kan gambo budak nie....hehehehe.

Video Sufiah Yusof aka Shilpa Lee interview

Video Sufiah Yusof interview with News Of The World. Kesian ngan Mak dia. Peringatan juga buat ibu bapa diluar sana, bimbinglah anak anda secukupnya supaya tidak terjadi perkara yang sama. Muda-muda lagi dah di paksa-paksa belajar teruk-teruk..... skang????

Kisah Sufiah Yusof cetus kemarahan
LONDON - Pendedahan kisah Sufiah Yusof yang menjadi pelacur untuk menyara kehidupannya selepas melarikan diri dari Universiti Oxford mencetuskan kemarahan seorang kolumnis akhbar The Obsever, Nikita Lalwani, semalam.

Dalam ruangannya semalam, dia berasa marah selepas melihat gambar-gambar separuh bogel Sufiah disiarkan oleh akhbar News of the Worlds pada Ahad lalu.

Menurutnya, gambar-gambar itu dirakamkan oleh wartawan akhbar berkenaan tanpa kebenaran Sufiah.

Beliau berkata, artikel mengenai kisah hidup tragis Sufiah yang pernah menjadi kanak-kanak genius ketika berumur 12 tahun kerana kepintaran matematiknya itu mencetuskan kemarahan dirinya di luar jangkaan.

Lalwani berkata, Sufiah yang kini berumur 23 tahun dianggap oleh beberapa syarikat akhbar sebagai bahan (berita) yang berharga buat beberapa akhbar.

Jelasnya, hak-hak Sufiah tidak dipedulikan semata-mata atas alasan 'hak awam'.

Adakah jika dia berumur 30, 40 atau 50 tahun, pihak akhbar masih memburunya, soal Lalwani.

Sebelum ini, bekas suami genius matematik, Sufiah kelmarin terkejut dan sedih selepas mengetahui bekas isterinya itu kini menjual tubuh.

Bekas suami Sufiah, Jonathan Marshall yang kini bekerja di Arab Saudi berkata, dia tidak menduga bekas isterinya itu sanggup berbuat demikian kerana dia berasal dari keluarga Islam.

"Walaupun dia menghadapi masalah dengan keluarganya tetapi Sufiah mempunyai banyak kelebihan yang tiada pada orang lain," ujarnya.

Pasangan berkenaan berkahwin pada tahun 2004 selepas Marshall, 28, memeluk agama Islam tetapi berpisah dua tahun selepas itu.

Sufiah yang merupakan anak seorang saintis wanita kelahiran Malaysia, Halimahton mendapat tumpuan media apabila diterima masuk ke Universiti Oxford ketika berumur 13 tahun.

Masalah Sufiah itu adalah kisah sedih terbaru selepas pihak akhbar menyiarkan bapa Sufiah, Farooq kini dipenjarakan kerana mengaku salah mencabul dua gadis berumur 15 tahun ketika sedang mengajar mereka mata pelajaran matematik. - Agensi

Friday, April 11, 2008

Lara Tari Pencinta... ost KL Menjerit The Series. Lirik dan mp3 lagu Lara Tari Pencinta - Search. Best gak cerita bersiri KL Menjerit ni...

Search - Lara Tari Pencinta lirik

Telahku lagukan
Irama yang suram ini
Gementarku memuja tarimu kasih
Tarian melara
Apakah erti..semua
Inginku cuba fahaminya

Telahku nyanyikan
Nada lagu hitam ini
Meremangnya kurasa
Menghantu jiwa..
Mogakan teruja Gemalai Sari
Bermula satukan lagu dengan irama

Kau yang terluka
Kerna cinta
Kerna fana asmara
Lagi terang
Lagi suram..terasa

Lepaskanlah segala
Wahai pelari cinta
Agarku bisa
Merasa pedih kau rasa

Akulah si pemuja
Kaulah lambang pendengar
Meronta tuk menari bersama
Telahku lagukan..
Lagu cinta..
Heyy..heyy
Kita..

Lara Tari Pencinta

The Sarah Connor Chronicles

Jika anda meminati filem ‘The Terminator’, semestinya anda mengenali watak Sarah Connor yang dimainkan oleh Linda Hamilton. Sarah merupakan ibu kepada John Connor. Dewasa kelak John akan mengetuai kumpulan pejuang untuk menyelamatkan manusia. Oleh sebab itu, Terminator yang berasal dari masa depan telah dihantar ke masa lampau untuk menghapuskan Sarah.

Kini kisah Sarah Connor telah diadaptasikan ke drama bersiri yang berjudul ‘The Sarah Connor Chronicles’. Ia akan mula bersiaran di 8TV pada 21 April, setiap hari Isnin, jam 10 malam.

‘The Sarah Connor Chronicles’ mengisahkan tentang kehidupan Sarah (Lena Headey) dan John (Thomas Dekker), sambungan dari filem ‘Terminator 2: Judgement Day’. Kedua ibu dan anak terpaksa hidup sebagai pelarian yang dikehendaki pihak polis, selepas menumpaskan T-1000 dan Terminator.

Walaupun menyedari yang dia mungkin penyelamat masa hadapan manusia, John mendapati dirinya masih belum bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang ketua. Beliau tidak mempunyai kehidupan sosial yang normal bersama rakan-rakan sekolahnya akibat sikapnya yang pendiam dan suka menyimpan rahsia. Namun, John amat tertarik kepada Cameron (Summer Glau), seorang gadis yang penuh misteri di sekolahnya.

Tetapi Cameron bukanlah gadis biasa mahupun sekadar seorang rakan. Di sebalik persis wajahnya yang manis, sebenarnya tersembunyi semangat seorang pahlawan yang akan melakukan apa sahaja untuk mempertahankan John dari sebarang bahaya.

Dikala Sarah dan John meneruskan hidup mereka dengan penuh berhati-hati, timbul bahaya yang baru. Seorang ajen FBI pintar mula memberi perhatian terhadap mereka yang akhirnya menjadi seorang pembantu yang amat berkuasa.

Sebenarnya Cinta - Letto

Lirik dan mp3 lagu Sebenarnya Cinta dari Letto. Simple...slow and fantastic song...

Sebenarnya Cinta - Letto lirik
satu detik lalu
dua hati
terbang tinggi lihat indahnya dunia
membuat hati terbawa

reff:
dan bawaku kesana
dunia fatamorgana
termanja manja oleh rasa
dan kuterbawa terbang tinggi oleh suasana

dari sudut mata
jantung hati
mulai terjang bisik telinga
coba ingat semua

reff:
dan bangunkanlah aku
dari mimpi mimpiku
sesak aku disudut bayang
dan tersingkir dari dunia nyata

dan bangunkanlah aku
dari mimpi indahku
karena anganku berlari
dari rasa yang harus kubatasi

dan kau menawarkan
rasa cinta dalam hati

#kutak tahu harus bagaimana untuk hal bermimpi
ataupun lantaran bedakan rasa dan suasana dalam
rangka sayang atau cinta yang sebenarnya

dan bangunkanlah aku
dari buta mataku
jangan pernah lepaskan aku
untuk tenggelam dalam mimpi mimpiku

Download Lagu

Mana pembunuh itu? - Rosnini

JELI - "Saya nak tengok muka perogol dan pembunuh kejam Nurul," ujar Rosnini A. Rahim, 44, yang tidak dapat menahan sebak sebaik ditanya tentang kejadian yang menimpa anak gadisnya minggu lalu.

Bagi ibu tunggal beranak empat itu, segalanya seperti mimpi apabila mendapat panggilan daripada adiknya memberitahu mayat Nurul Anira Che Rosid, 17, di temui di kawasan belukar 500 meter dari rumahnya.

"Petang itu (semasa mayat Nurul ditemui) saya merasa begitu berdebar-debar bila lihat polis dan penduduk kampung mencari Nurul di sekitar kawasan kebun di situ.

"Dan debaran saya terjawab apabila terima panggilan daripada Mamat (adik lelakinya) minta saya bersabar dan beritahu Nurul telah meninggal dunia," ujarnya yang seperti tidak percaya bahawa anaknya sudah tiada.

Menurut Rosnini lagi, beliau tidak menyangka kejadian seperti itu boleh berlaku ke atas anaknya yang disifatkan amat baik dan tidak banyak bergaul dengan orang selain menghabiskan masa di rumah.

"Saya masih teringat lagi ketika Nurul hendak ke sekolah pada hari kejadian, dia ingin meminjam selipar saya kerana rasa selesa selain hendak memakai baju kurung kesukaannya.

"Bagaimanapun, saya reda dengan apa yang berlaku cuma berharap polis dapat melaksanakan siasatan dengan seberapa segera untuk menangkap pembunuh itu," ujarnya.

Sementara itu, Ketua Siasatan Jenayah Daerah Jeli, Asisten Supritenden Ramle Bakar berkata, mangsa dipercayai telah diikat di sebatang pokok sebelum dirogol oleh suspek yang berkemungkinan dikenali- nya.

"Kita yakin ia dilakukan lebih daripada seorang sebelum mayatnya ditimbus di bawah rimbunan pokok buluh yang di tutup dengan daun buluh," katanya yang memberitahu operasi memburu suspek sedang giat dijalankan.

Jeraul Said :... manusia skang semakin kejam..natang

Amy Search buka Restoran "Cheng Ho Chinese Islamic Food"


Amy Search, bukanlah satu nama yang perlu diperkenalkan lagi. Namanya cukup besar dalam industri hiburan tanahair. Kejayaannya dalam bidang nyanyian memang tidak perlu dipertikaikan lagi. Sukar ditandingi dan mempunyai keunikan yang tersendiri.

Terbaru, penyanyi yang berasal dari Johor ini melebarkan sayapnya dengan membuka sebuah restoran makanan laut bercitarasa masakan Cina. Restoran yang dinamakan dengan Cheng Ho Chinese Islamic Food ini terletak di Jalan Delima 10, Blok 3B D’Wangsa, Wangsa Maju.

Bercakap ketika majlis pelancaran restorannya itu, Amy menyatakan sebenarnya dia sudah lama menyimpan hasrat untuk membuka sebuah restoran, tetapi hanya baru sekarang dia dapat merealisasikan hasratnya itu. Bagi Amy, bukan mudah untuk membuka sebuah perniagaan yang berasaskan makanan. Banyak faktor yang perlu diambil kira terutama sekali rasa makanan yang ingin dihidangkan. Jika tidak sedap, pasti susah mendapat pelanggan. Atas sebab itu, Amy banyak menjalankan penyelidikan dan telah memilih dua tukang masak terkemuka tempatan untuk restorannya.

Saya tidak mahu orang datang ke restoran ini hanya kerana saya. Sebaliknya saya mahu mereka datang kerana restoran ini menghidangkan masakan yang enak. Lagipun, saya bukannya akan sentiasa berada di restoran ini,” jelas Amy yang membuka restoran ini bersama rakan kongsinya, Norman.

Ditanya mengapa masakan Cina menjadi pilihannya sedangkan restorannya itu terletak di kawasan yang penduduknya majoriti Melayu, Amy menjelaskan yang dia ingin memberi peluang kepada masyarat Melayu untuk menikmati masakan Cina tanpa rasa ragu-ragu sama ada halal atau tidak.

“Saya memilih masakan Cina untuk restoran saya kerana saya merasakan tidak banyak restoran Melayu yang menawarkan makanan laut stail Cina. Dengan adanya restoran ini, masyarakat Melayu boleh menjamu selera di sini tanpa was-was dan mempunyai lebih banyak pilihan. Selain itu, dalam masa enam bulan dari sekarang berkemungkinan besar saya akan mengembangkan perniagaan saya ini di Johor Bahru, Kota Damansara dan Sabah”, ujar Amy.

Restoran Cheng Ho menyediakan 148 jenis makanan dan lebih 40 jenis minuman untuk dinikmati oleh pengunjung. Selain daripada menjanjikan makanan yang lazat dan enak, harga makanan di restoran ini juga berpatutan. Restoran ini dibuka pada setiap hari bermula pada jam 12 tengahari sehingga jam 11 malam.

Wednesday, April 09, 2008

Sampai Syurga - Faizal Tahir

Lirik dan mp3 lagu Sampai Syurga dari Faizal Tahir. Request via email by pink_lady81

Faizal Tahir - Sampai Syurga Lirik :-
Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu


Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu

Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Dan segala yang ku ada
Ku berikan semua
Untuk dirimu saja

Ku mahu dirimu
Bahagia untuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna

Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku

Hanya satu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Download Lagu

Rela - Stacy AF6

Apa pendapat anda dengan persembahan Rela dari Stacy Af6 ni... bagi aku memang best, walaupun dah tak berapa minat lagi pasal Akademi Fantasia ... skang dah boring tengok....

LIRIK LAGU - RELA

Tak ubah berbunga lalang
Rendahnya pandanganmu
Padaku yang amat memerlukan

Kegersangan sekeping hati
Mengharapkan setitis embun
Agar basah rindu ini

Aku yang terbuang
Sejak mula lagi
Puas ku merintih
Puas ku berduka

Ku hanya mampu berserah
Berserta doa harapan
Ubahlah haluan hidup ini

Demi cinta yang menyala
Kurela menggenggam bara api
Demi kasih yang mengharum
Sungguh aku rela

Biarpun pada pandangan
Seperti bunga yang layu terbuang
Namun kau pasti tahu
Semua kerna
Aku masih lagi setia padamu
Biar ku menangis seumpama pengemis

Ku hanya mampu berserah
Berserta doa harapan
Ubahlah haluan hidupku ini

Download Lagu

10 Perkara Memeranjatkan dalam Perkahwinan

Bila wujud perkahwinan, tidak semesti semuanya ok dan bahagia. Ada banyak perkara yang boleh mengubah tanggapan kita dan kita perlu banyak bersabar. Di bawah ini ada beberapa perkara melalui pengalaman masyarakat kita dan tanggapan mengenai perkahwinan dan pengalamannya selepas berkahwin.

1. Berkahwin tidak bermakna anda tidak akan keseorangan lagi.

“Saya dan suami baru sahaja mengikuti kaunseling. Tiada apa-apa yang drastik cuma kami dapat rasakan bahawa kami semakin berjauhan dari segi emosi dan fizikal. Jiwa semakin terasa keseorangan. Nasib baik kami berdua cepat sedar dan sanggup mendapatkan bantuan daripada mengambil tindakan yang bertentangan.”

2. Berkahwin tidak bermakna anda akan berasa menyintai atau dicintai setiap hari.

“Kebahagiaan dalam perkahwinan tidak berlaku sekelip mata kerana masalah tentu akan timbul. Ada masalah besar dan ada yang kecil. Kadangkala anda akan merasakan diri sudah tidak dicintai.” Amat penting bagi masing-masing mengucapkan perasaan cinta dan mencintai.

3. Anda masih perlu menghangatkan suasana.

“Kami suami isteri mempunyai kerjaya yang sangat sibuk dan jarang dapat meluangkan masa bersama. Untuk mengelakkan perasaan seperti teman sebilik sahaja, kami cuba terapkan kebiasaan untuk memeluk antara satu sama lain dan bercerita setiap malam sebelum melelapkan mata.”

4. Perkahwinan adalah sesuatu yang menyeronokkan.

“Saya dan isteri amat menyenangi kehadiran masing-masing. Kami gemar bergelak ketawa bersama, bergurau dan mengusik. Setiap hari ada sahaja SMS yang dihantar… kadang kala lawak jenaka dan ada juga mesej berunsur seks nakal.”

5. Lazimnya salah seorang akan lebih banyak berkorban.

“Mana ada yang seratus peratus adil pembahagiannya. Selalunya isteri akan lebih banyak berkorban terutamanya dari segi kerjaya. Kadang-kala ada yang terpaksa melepaskan kenaikan pangkat kerana tidak ingin rumahtangga kucar-kacir.”

6. Pasangan anda akan berubah mengikut masa.

Anda harus menerima kenyataan bahawa masing-masing akan berubah mengikut masa. Kadang-kalanya dari segi perangai, rupa paras , bentuk badan dan hobi. Tiada orang yang akan kekal sama seperti mana mula-mula berkenalan dahulu.

7. Anda tidak semestinya akan bersetuju dalam semua perkara.

Suami akan tetap mahu menggunakan wang bonus untuk membesarkan garaj manakala isteri inginkan sofa baru. Terimalah hakikat bahawa masing-masing ada keinginan yang berbeza. Yang penting tolak ansur-mungkin bonus tahun ini mengikut kehendak isteri manakala bonus tahun depan untuk suami pula.

8. Semakin lama berkahwin semakin bahagia.

Pasangan yang memahami kehendak masing-masing dan mengamalkan tolak ansur dalam kebanyakan perkara sepanjang mereka berkahwin, lazimnya akan berjaya melawan badai atau apa-apa masalah. Mereka inilah yang dapat menikmati kemanisan berumahtangga. Sememangnya pasangan ini adalah “soulmate” masing-masing.

9. Hubungan seks ada turun naiknya.

Kadang kala sangat berkesan dan ada kalanya tidak begitu memberansangkan. Masing-masing seharusnya menerima bahawa ianya bergantung kepada “mood” dan keadaan sekeliling.

10. Perasaan Ego yang berlebihan adalah amat berbahaya.

Apabila perselisihan terjadi, masing-masing menjadi begitu sensitif dan mementingkan ego. Jika terlampau mengikut ego, anda mungkin akan memanjangkan masalah yang kecil. Elakkan daripada menyimpan perasaan marah terlalu lama kerana pasangan anda mungkin akan berubah hati.

Anuar Zain dan kemesraan bersama peminat





Actually, Jeraul sebenarnya bukanlah berapa sangat minat ngan Anuar Zain ni.Tapi berkenaan dengan gambar-gambar di atas, sebagai rakyat Malaysia kita tidak seharusnya menuding jari dan mempersalahkan kepada Anuar Zain sepenuhnya, rasanya memang tidak adil. Anuar Zain tidak salah sebenarnya, kerana beliau sebagai artis dan peminat memang ada hak diatas beliau. Peminat Anuar Zain harus tahu batas-batas sebagai peminat terhadap artis kesayangan diorang.

Peminat seharusnya menghormati Anuar Zain sebagai seorg artis kesayangan dan ikon mereka. Kalau nak berpeluk dan cium-cium ni rasanya tak perlulah..... support dia dengan cara membeli Cd, ikut gathering dan konsert Anuar Zain pun dah memadai... atau sekadar mengambil gambar bersama Anuar Zain. Ini bukan negara barat... sikit jer salah artis kita... orang kat luar sana mesti melenting punya.

Ku Syukur Ku Sedar - Elyana

Lirik dan mp3 lagu Ku Syukur Ku Sedar dari Elyana... Semoga terhibur...

Elyana - Ku syukur Ku Sedar
Mata ku pejam
Untuk ku tahan
Tangis ku ingin
Berpanjangan Makin ku lawan
Makin ku ronta
Tangisku luruh
Bercucuran
Bridge:
Berkilau cahaya di ufuk pandangan
Masih ku nampakkan
Wajahmu…yang ku rindu-rindukan
Chorus 1:
Baru ku sedar kenapa tercipta kesepian
Kenapa hidup harus berpasangan
Kerana Tuhan mahu menyatakan
CintaNya…
Kepada kita insan…
Makin ku lawan
Makin ku sedih
Tangis ku tangis
Berlarutan
Bridge:
Sandaran asmara
Hanyalah harapan
Esok ku dambakan
Di sisimu…
Tak lagi ku angan..
Chorus 2:
Baru ku sedar kenapa tercipta kesepian
Kenapa hidup harus berpasangan
Kerana Tuhan mahu menyatakan
CintaNya…
Kepada kita insan…
Syukur kusedar sebelum bercerai nyawa badan
Sempatlah diri buat perhitungan
Janganlah pulang dengan kekesalan
Cintanya…tak pernah ku agungkan

Download Lagu

Tuesday, April 08, 2008

Age Of Empires III - The War Chiefs Games , an excellent PC Games

Cerita pasal games plak... sekarang aku tengah layan games ni... best gak main games perang2 ni...heheheh..
When Age of Empires III arrived last year, it updated the famed real-time strategy series with gorgeous new visuals, though the sequel played it safe and offered only evolutionary improvements to the series’ proven formula. You could take control of one of the great colonial powers during the Age of Discovery, which meant building villages to harvest resources and constructing forts, barracks, markets, walls, and more. Meanwhile, armies that consisted of militias, muskets, canons, and more tried to sweep the enemy factions off of the map. The overall experience ended up being very familiar to Age and real-time strategy veterans, though that didn’t stop it from being fun and engaging.


Age of Empires III: The WarChiefs does its best to shake up that formula, even while it’s sticking closely to it. This expansion introduces three new factions to the game, letting you play from the perspective of some of the Native American tribes in the New World. If you felt that the European civilizations were a bit too identical to one another in Age of Empires III, you won’t get that sense with the Native American tribes. The most “conventional” of the tribes is the Iroquois because this tribe can bring its own artillery into the fray. Even then, nifty new features, such as a fire pit, differentiate it from the European factions. The fire pit is a huge bonfire to which you can assign dancers, and it also provides special powers, such as damage bonuses to your units or the ability to speed up the production of new villages. The more villagers you assign to the fire pit, the more powerful are the effects. Then there are the plains-dwelling Sioux, which specialize in horse units and allow you to conduct lightning-fast raids. It’s easier to build up a large Sioux force compared to other factions thanks to the fact that the Sioux don’t need to construct housing to raise the population cap. Finally, the Aztecs lack horses of any kind, but this powerful faction makes up for it with fast-moving and hard-hitting infantry units, such as the jaguar knight. Toss in the powerful new warchief hero unit, and these tribes can go toe-to-toe with the existing factions.

Many of the new gameplay adjustments in The WarChiefs are designed to destablize the current strategies for the game. The new revolution mode is a perfect example of just such a dynamic moment. Basically, if you get to a point in the game where you want to risk it all, you can declare a revolution. Then your villagers will turn into militia, and you get powerful new military units. The downside is that you lose all production capabilities after you declare revolution, so if you fail to crush your opponent with your forces, you’ll lose big. The trade monopoly victory condition is another example of opening up the game. It forces you to get out and seize and hold trading outposts on the map in order to win; you simply can’t sit back anymore behind the confines of your walls. There’s also new content for the existing European civilizations, such as spies that let you observe the enemy safely.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites