Tuesday, November 18, 2008

Ustaz Arief Cakra Alam kantoi menipu


Jumpa video clip ni di Youtube berkenaan dengan Ustaz Arief Cakra Alam yang kantoi menipu. Siaran tv Korea ini berjaya membongkarkan segala taktik yang digunakan oleh Ustaz ini sebagai cara menarik ramai pesakit berkunjung ke pusat rawatan Cakra Alamnya.

Saya sebagai rakyat Malaysia berasa amat malu dengan perbuatan tersebut. Di awal video clip ini juga ada terpampang Menara Berkembar Petronas bagi menggambarkan Malaysia. Pendedahan ini juga diharap agar orang kita supaya berhati-hati dan berwaspada juga tidak mudah percaya dengan orang yang mengaku ada ilmu supernatural seperti ini.

Ustaz ini (boleh ker digelar Ustaz) pernah keluar di dalam rancangan TV3 yang menunjukkan beliau membuat rawatan supernaturalnya kepada pesakit dengan cara dapat menyalakan lampu kalimantang dengan hanya menggunakan tangan dan tubuh pesakit serta menggunakan telur. Sekali kantoi daaa.... kira TV3 pun kena tipu jugak yer...

Video ini adalah sumbangan dari James Randi. James Randi, of the James Randi Educational Foundation. (randi.org) They offer a $1Million prize for anyone who can prove supernatural abilities under proper controlled conditions that eliminate chance of bias.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites