Monday, July 24, 2006

Konsert Minggu Ke 8 AF4

Minggu ni bila tengok diari selalu fokus pada Faizal yg kena nyanyi lagu Nirvana . Amirul dapat lagu slow lagi mendayu² minggu ni.. cam tak berminat jer dia nak nyanyi lagu ni tapi bila Adam datang bagi semangat cam ok plak gayanyer. Si Tora plak asyik tido jer nampaknyer. Velvet... sedih betul dia dapat lagu ni tapi aku harap dia buat sehabis baik.. Farhan akan nyanyikan lagu idolanya, Sheila Majid.. Dari segi pemilihan lagu..aku rasa ianya berpihak pada Faizal sebab dapat lagu rancak.
Konsert Minggu ke 8 Akademi Fantasia kali ini menyaksikan penyingkiran seorang lagi pelajar lelaki iaitu Amirul. Minggu ini undian tidak berpihak kepada dia walaupun semasa undian dibuka sebelum konsert beliau menduduki tangga kedua di belakang Faizal. Juri pada minggu ini ialah Siti Hajar, Datin Tiara Jaquelina dan Adlin Aman Ramlie.
P/s : bilalah si Tora ni nak out.....

Analisa persembahan pelajar :

Lagu Bonus▪ Aku Sudah Jatuh Hati - Norshiela Amin
Gerak tari untuk lagu ni.... macam bukan budak af yg nyanyi... dah 3 musim... aku melihat kesungguhan.... usaha.... kerjasama dalam persembahan bonus... tapi af4... telah gagal dalam misi dan visi konteks kerjasama itu... dan aku tak paham... kenapa Corrie dan LJ tak boleh create a better movement utk derang..... hasilnya... lagu nih ibarat budak tadika yg nyanyi... vokal out... choreograph ntah apa²... aku disappointed.....

▪ Bila Rindu - Ruffedge :
Pelajar AF4 Macam lagu bonus pertama.... bila rindu tak cukup movement untuk menarik penonton... tapi aku suka emosi yg cuba derang bawa untuk lagu nih... even nih first time aku dengar lagu nih... aku rasa tersentuh masa derang nyanyi... may be some of the students yg beremosi... pah tuh fokus pada ex-student... so aku dapat rasa 'rindu' tuh.... camner pun... aku nak corrie dan LJ lebih cergas.... aku rindu af yang lepas².......

▪ Cinta - Melly Goeslow & Kris Dayanti
Gandingan mantap untuk 2 pelajar pompuan nih.... velvet dan farhan... actually lagu nih memang sedap... derang plak... ada good vokal... dan chemistry kot... so lagu nih nampak cantik kat tangan derang.... aku suka keseluruhan lagu nih dalam persembahan velvet dan farhan....
---------------------------------------------------------------▪

Farhan : Emosi - Sheila Majid
Farhan memang ada masalah ngan kasut dia... sejak dia bergerak dari kerusi dia tuh... nasib baik dia buka... kalau tak... persembahan dia memang out..... aku rasa farhan tak menyerlah ngan lagu emosi nih... aku tak suka topi dia tuh.... pelik kat mata aku.... mengganggu penghayatan geks... suara dia... macam biasa... kat tinger aku yg jahil bab teknikal vokal nih... aku boleh layan lah.... cuma farhan nih memang suka buka mulut cam budak koir nyanyi kan....

Haziq : I Need To Know - Marc Anthony
Semenjak dua menjak nih... aku memang tak minat kat Haziq nih... even aku nak dia kuar cepat dari Af.... boring... untuk lagu nih... haziq dah tunjuk improvement dalam gerak tubuh dia... but still aku nampak aksi karate tuh lagi.... tapi Adlin tak komen plak.... aku tak dengar biji butir nyanyian dia... so.. aku tak dapat concentrate... harapkan penari yg nampak lady iringi dia dan tarian dia jer.... so bagi aku haziq still fail.... Kenapa aznil bleh puji plak ekkk??

Velvet : Penantian - Harmoni
Lagu yg biasa aku dengar.... aku memang suka lagu nih... aku bayangkan Velvet akan bawa aku terbuai dgn bait² puisi dan kesyahduan melodi lagu nih... but still... Velvet nih... bila nyanyi lagu slow... suka jalan ke hulu... ke hilir.... rimas dibuatnya... Fauziah Nawi tak ajar ker how to control the stage... tak semestinya jalan keliling tuh... satu pengawalan pentas yg baik.... even kalau dia berdiri setempat pun... still org boleh menghayati lagu nih.... sayang baju dia yg lembut tuh... tak dapat buat persembahan dia smooth gaks.

Faizal : Smells Like Teen Spirit - Nirvana
Faizal memang rock malam tadi.... tapi macam Siti Hajar cakap... lagu nih sendiri memang dah enjoy... muzik pun enjoy... so faizal just kena perform jer... aku tak suka Faizal nih... sebab dia suka buat gaya² cam lalok tuh... meliuk lentok ntah cam apa tuh.... tapi dari segi vokal... aku memang bleh layan... vokal dia cam husky sket kan.... untuk lagu nih.... Faizal memang dah buat performance yang meletup... except sebutan² yang kurang jelas tuh.... aku pun tak paham apa dia nyanyi. Untung buat Faizal dapat lagu rancak camni...kalau dapat lagu slow belum tentu dapat sambutan hebat macam tu.

Amirul : Jatuh - Adam AF2
Hancur... itu jer yang boleh aku cakap... persembahan.... vokal... terbukti yang amirul memang tak belajar... tak bersungguh dan tak berusaha langsung untuk improvekan nyanyian dia..... Memula masa dia bawa lagu Dewa dulu..aku rasa dia akan improve tapi sayang.... Aku rasa pun dia tau yang dia akan out.

Kejutan

AFMASUK
Secara dasarnya... aku tak setuju diadakan AFMASUK... aku takut tragedi Linda AF2 berulang lagi.... tak adil untuk mereka yg dah bertahan dari konsert 1-8..... tapi aku setuju lah... kalau afmasuk tuh... cuma nak tambah sorang pelajar... utk memeriahkan konsert akhir... tapi jangan diberi AFUNDI... Anyway aku memang gerenti Lotter akan masuk.... ingat tak semasa undian Lotter tak dapat masuk masa konsert ke 7 tempohari...aku rasa sudah tentu ianya akan membuatkan Astro gelabah sikit...aku tak undi... so selamat ngundi utk korang yer....

1 comments:

adeh...minat af ke?

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites