Wednesday, November 22, 2006

Trening Kayak ngan pencuri

Semalam aku ada trening kayak kat kolam besar UNIMAS. Bersama-sama member yang lain. Memang seronok, sebab banyak rakan sekerja yang datang. Boss pun ikut sama sekali berkayak. Mungkin sebab terlalu gembira sangat di kolam, rumah aku petang tu di pecah masuk pencuri.
Rasa nak nangis aku bila tengok Woofer keta aku yang aku simpan kat umah untuk masuk lam keta baru di angkut bersama-sama player DVD rumah yang aku baru beli pada hari raya pertama lepas. Celaka punya pencuri. Kalau dia orang curi barang dalam keta aku, aku tak kisah sangat sebab keta aku parking jauh dari rumah. Tapi kalau dah sampai pecah masuk rumah aku, ni yang aku marah betul. Malam tu jugak aku gi cari bomoh. Kata orang , jangan percaya sangat ngan bomoh. Dalam 10 mungkin seorang jer yang betul. Tapi aku tak peduli, hati aku dah sakit. Dahlah dulu woofer ngan disc player aku dalam keta kena curi. Tayar spare keta aku pun kena curi. Ni sampai dah masuk dalam rumah. Hati sapa tak geram. Aku memang anti betul ngan bebudak kaki gam kat Kampung Gita Tengah ni. Cam sialll. Bomoh yang aku jumpa ni dia cakap dia tak pandai sangat nak membomohkan orang. Dia hanya boleh menilik saja. Nak tahu sapa yang curi. Dia cakap ada 2 orang budak yang masuk rumah aku petang tu. Orang nya tak jauh kalau keluar rumah pasti akan tertemu jua. Itulah yang bomoh pertama tu cakap. Aku tak puas hati malam tu. Aku nak bebudak tu berlutut juga depan muka aku minta maaf. Aku pegi lagi jumpa bomoh yang sorang ni. Setelah menilik , dia pun cakap ada dua orang budak yang mencuri barang rumah aku. Memang sah... mesti bebudak yang duduk berdepan ngan rumah aku ngan member-member dia yang kaki isap gam tu..Sial punya manusia. BAgus takyah jadi manusia jer kalau dah hidup macam tu. Cam siall....
Tengoklah petang ni macam mana....

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites