Thursday, March 22, 2007

Soseh-soseh Akademi Fantasia 5.

Baru jer lepas balik dari kerja ni. Sempat gak menjenguk ke forum cari dan Channel@15. Tengok-tengokkan keluhan dan pendapat orang lain tentang AF5 ni. Rata-rata para peminat AF amat tidak menyukai arrangement muzik di konsert pertama. Ada yang mengatakan bahawa muzik yang di gunakan masa konsert tu, muzik ala karoke dan bukannya seperti muzik yang sepatutnya keudara bila di sesuatu konsert.
Di samping kontroversi Zana, 3 pelajar sakit dan bekas kekasih Diya, nampaknya AF5 ini bakal mengundang parah. Walaupun ini baru konsert pertama, namun sudah banyak kontroversi yang datang. Tapi bagi saya, kontroversi ni perkara biasa dalam dunia hiburan realiti, tapi yang saya tak tahan ialah kenapa muzik yang sebegitu rupa di tampilkan. Tengok jer diari di minggu kedua ni. Semasa latihan nyanyian, muzik yang didendangkan untuk pelajar menyanyi juga nampak lemah, dan kebanyakan pelajar menyanyi agak sengau terutamanya Aswad (atau mungkin dia memang sengau).
Jika arrangement muzik masih juga seperti dalam diari ni, alamat habislah AF5 ni nanti.....

Peratusan terkini Pelajar.
1.) DAFI - 18%
2.) Aizat - 17%
3.) Heliza - 14%
4.) Fatin - 9%
5.) Aswad - 8%
6.) Afiq - 5%
7.) Farha - 5%
8.) Syawal - 5%
9.) Rizal - 4%
10.) Ebi - 3%
11.) Candy - 3%
12.) Noni - 3%
13.) Dekna - 3%
14.) Mila - 3%

2 comments:

saya tiada komen.pelajar af5 ni memang sporting lah.best lah af musim ke5.saya minat dafi.suara dia sedap dan dia nampak comel.terggoda saya bila nampak dafi punya senyuman.lagi-lagilah dengan keningnya yang ternaik-naik.lagu yang dia bawa hari tu iaitu ku juga mancintai dirimu yg dlm bahasa cina sedikit.memang best lah.lagi sorang plak saya minat mila\heliza.candy tu saya x minat.x best.dia x boleh bawak lagu berdua labih baik sebab bila dia bawak lagu tu...sumbang giler.bawak lah lagu yang sesuai untuk dia.kalau saya jadi juri dan candy nyanyi lagu berdua lebih baik,memang saya akan kata teruk dan mungkin dia akan terkeluar.

ciri-ciri bagi saya:PEREMPUAN

HELIZA-CANTIK.DIA NI PAKAI TUDUNG.X NAK SALAM DGN LELAKI.SALAM JELAH.OGY TU X KISAH PUN.KALAU NAK JADI ARTIS MACAM NI MEMANG SUSAHLAH.HANYA SALAM JE,DAH X NAK.SUSAH ORG MCM NI.
DEKNA-DULU JE CERIA SEKARANG MCM DAH X CERIA LAGI.SAKIT KE?
NONI-SAYA X BERAPA KENAL SGT DGN DIA.DIA LAWA TAPI BAGI SAYA DIA GEDIK.
MILA-MUKA DIA MCM ELLA.LAWA TU...BOLEH DIKIRA LAWA GAK LAH.DIA ORG NYA KECIK.LAWA LAH.
FATIN-BAGI SAYA DIA LAH ORG YG PALING TERCANTIK DALAM AF.BAGI SAYA JELAH.
CANDY-SAYA X MINAT LANGSUNG DIA TU.


LELAKI:

DAFI:SAYA LAH PEMINAT DIA.DIA COMEL,TERGGODA DGN SENYUMANNYA,SUARA SEDAP DAN DAFI BEST SANGAT......
FARHA:X TAHULAH NAK CKP MCM MANA SBB SY KURANG KENAL DIA TU.
SHAWAL:HENSEM
EBI:BOLEH GAK LAH HENSEM.
RIZAL:SY X MINAT DIA LANGSUNG.
AIZAT:SUARA SEDAP TAPI SY X MINAT DIA SEBAB PERANGAI X ELOK.

SAYA X INGAT LAH SAPER LAGI.

PEREMPUAN PALING CANTIK FATIN DAN HELIZA.LELAKI PALING COMEL DAN TERGGODA DAFI.LELAKI PALING HENSEM ASWAD.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites