Sunday, March 25, 2007

Review Konsert Kedua AF5

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Tahniah di ucapkan kepada tenaga pengajar Akademi Fantasia 5 untuk minggu ke 2 ni. Peningkatan mendadak persembahan pelajar dan perubahan arrangement muzik yang ok sikit dari minggu sudah, membuatkan ramai penonton berpuas hati. Tapi adakah ini akan berkekalan sehingga ke konsert akhir?..sama-sama kita nantikan.
Afiq menjadi mangsa kedua penyingkiran (aku rasa yg sepatut keluar ialah Mila).
Permulaan konsert dimana pelajar memperkenalkan diri, mereka jadi robotlah pulak. Cam budak 3 suku pun ada ...heeheh

Persembahan

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Candy-Semua Jadi Satu
Kejutan dilakukan dengan menampilkan 3 diva dari seberang, KD, Ruth Sahanaya dan TT DJ. Aku sememangnya menyukai lagu ini. Dan amat berbangga dengan Candy bila berjaya membawakan lagu ini dengan baik, walau nampak sedikit gementar. Candy mempunyai suara yang unik dan boleh diperbaiki lagi teknik nyanyiannya.

Rizal- Kembali Merindu
Memang excited betul dia nyanyi.. Setuju ngan Ogy yang mengatakan persembahannya jujur. Dia pun nampak jujur orangnya. Tapi suara ditenggelami muzik malam tadi.Kena belajar lagi melontarkan suara dengan baik. Overall baik dari minggu lepas.

Ebi- Bailamos
Persembahan yg menarik.. Dah nampak bersemangat plak budak ni. Sexy la jugak.. Vokal dier kena asah lagi, Ada certain part mendatar. Suka menonton bila dia berbailamos dengan budak bawah umur tu...hehhehe...

Heliza- Aku Bukan Utk Mu
suara dier sedap dan ada tone kata Hattan.. Tapi still meniru suara Dato CT dan suara dia tak konsisten.. ada masa mcm bagus.. tetiber kat tgh lagu cam ada silap sikit.. lepas tu ok balik... dia kena pandai kontrol suara dia lagi..

Aizad- Basketcase
Aku taknak komen sangat pasal persembahan ni. Memang bestlah kalau dapat lagu jenis camnie buat pelajar. Gerenti penonton terhibur. Bagi jer kat sesapa lagu ni, gerenti kena puji gak. Aizat beruntung dapat lagu ni, seperti Faizal AF4 (Smell Like Teen Spirit) dan juga Felix (Hukum Karma). Korang pun paham kan maksud aku....

Fatin- Bila Rindu Ku Sebut Nama Mu
Kesian ngan dak Fatin ni. Muzik tu ker atau dia yang silap. Tak taulah. Dia nyanyi pon mcm tak bermaya.. Lagu dandut ok lah ngan dia.

Farha- Biarkan Aku Menangis
Bolehlah tahan suara dia bawa lagu ni.. tp sbb lagu nih sedap.. Belum betul-betul teruji dan aku masih fobia ngan suara dia bila dia nyanyi lagu Search minggu lepas. Tunggu jerlah konsert ke 3 nanti cammana plak.

Mila- Got To Tell You
Suara dia ada peningkatan banding minggu lepas.. Tapi biasa-biasa jer pbagi orang yang dah biasa menonton AF. Nasib dia tak terkeluar minggu ni. Yang aku heran cammana sebelum konsert dia di kedudukan terakhir dan akhir konsert dia berada di tangga 5 keatas??

Afiq- Biso Bonar
Suara dia ni sebenarnya ok. Suka bila suara serak-serak basah tu dilontarkan dengan jelas. Tapi apa boleh buat. Nasib dah takda.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Noni- Mi Rae
Aku dah sangka dah mesti dia dapat buat nyer... Lagi ni kira tak berapa mencabar sangat. Cuma dari segi bahasa jer yang berlainan. Overall ok dan menghiburkan.

Dekna- Cinta
Masih flat lagi di certain part... Suara pun tak cukup tinggi.. Pitching???..

Dafi- Pencinta Wanita
Lagu senang tapi jangan ingat dapat buat sambil lewa. Dafi bagi aku semalam agak tidak memuaskan dari segi vokal. Biasa jer persembahan dia, Tapi heran gak bila orang kat dewan tu cam kena histeria.

Aswad- Nak Kahwin, Duit Tak Ada
Suara dia memang best. Mungkin sebab dia ada pengalamn menyanyi dulu2. Apa-apa pun kena tunggu minggu seterusnya untuk lihat persembahan dia yang lain. Nasib tak sengau.

Shawal- Kenangan Mengusik Jiwa
Malam tadi memang malam Shawal. Memang sesuai lagu lama ni kat dia. Tapi tak bleh puji sangat. Vokal dia belum teruji dengan lagu berentak moden plak.\

Persembahan Menuju Puncak-
Dah makin ok. TApi masih perlu diperbaiki part permulaan tangan pelajar melambai-lambai tu. Aswad kena jaga step tu taww...

Keseluruhan Konsert-
Arrangement muzik dah di ubah. Marvellous. Harap dapat dengar lagu rock minggu depan.

Pilihan jeraul.
1.) Shawal
2.) Aswad
3.) Candy
4.) Noni
5.) Rizal

2 comments:

``suara dier sedap dan ada tone kata Hattan.. Tapi still meniru suara Dato CT dan suara dia tak konsisten.. ada masa mcm bagus.. tetiber kat tgh lagu cam ada silap sikit.. lepas tu ok balik... dia kena pandai kontrol suara dia lagi.."

haha betul tu. saya sokong 100% suara dia cam tiru siti

heheh..bukan saya jer yang cakap... banyak lagi orang yang mesj saya mengatakan camtu...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites