Wednesday, February 28, 2007

Ngail di Sejingkat.

Aku baru jer lepas upload gambar ni kat Photobucket . Trip memancing di Baraj, Sejingkat Kuching. Trip ni aku pergi sebelum trip memancing di Jeti Telaga Air. Masa tu aku kira nak ikut member habiskan masa berborak sambil memancing. Dari sini jugaklah timbulnya minat yang mendalam dalam aktiviti memancing ni.

Photobucket - Video and Image Hosting

Hari Sabtu tu, cuaca agak bagus gak. Ambik gambo pun cantik-cantik shoot dier. Tapi kalau sesapa yang takut hitam tu, tak yahlah berangan nak jenjalan. Panas gila. Aku sampai rasa nak give up jugak nak memancing kat Baraj ni. Panas bukan main.

Photobucket - Video and Image Hosting

Tapi dalam kepanasan tu.... ada hikmah juga di sebaliknya. Boleh tahan gak hasil memancing kami hari tu, tak sampai beberapa minit dah banyak ikan yang kami angkat. Gambo atas, member aku tengah menunjukkan aksi menggulung tali pancing(masa ni dia tengah bertarung dengan ikan betutu yang beratnya 4 kilo lebih).

Photobucket - Video and Image Hosting

Nilah gambar ikan Betutu yang beratnya lebih kurang 4 kilo tewas di tangan kawan aku. Sempat gak aku interprem jap kat atas tu. Sorrylah, aku terpaksa blurkan gambar2 aku dalam blogs ni. Atas dasar keselamatan...cheeewaaahhhh. Bukan apa, malulaaaaa...... Ok , aku pun nak balik ke rumah ni. Lenkali jer aku ceritakan trip memancing aku yang lain. Tunggggguuuuu....

2 comments:

arghh,, kemsalamkat kawan yang suke mancing tuu...ajak g kenyir..mehla cuba kelah n tapah kat sana...hehe

WaHHHHHHHhhhhhh
Nang rezeki ko dpt ikan besar syiotttt..

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites