Monday, June 18, 2007

Fantastic 4 : Rise of The Silver Surfer

Malam tadi , aku gi kuar ngan Iss, member lama yang selalu bawak aku travel around Sarawak dulu. Dia ajak aku keluar jenjalan sambil introduce syarikat dia kat aku.
Banyak lah jugak cerita yang kami borak... maklumlah lama tak jumpa. Sempat gak makan-makan kat Restoran Selera Asam Payak kat Satok tu. Itupun lepas penat bawak budak Iss ni gi shopping kat Parkson. First time makan situ... leh tahan gak makanan kat restoran ni.
Entah cammana si Iss ni leh timbul idea nak tengok sekuel Fantastic 4 yang baru ni. Ingat-ingat ok gak... lagipun cerita Fantastic 4 satu dulu pun aku lom tengok lagi... member dah offer ticket... so, apalagi.
Boleh tahan gak cerita ni. Aku bagi 3 setengah bintang dari 5 bintang keseluruhan. Watak baru si Peluncur Perak ni memang power siot. Dia ni lah puncanya banyak planet hancur di makan tuan dia si Galactus.
Who is The Silver Surfer??
The Surfer was born Norrin Radd on the planet Zenn-La, which came under threat by the world-eating being Galactus. Feeling he had a duty to protect his world, Norrin struck a deal to become the herald of Galactus: in exchange for sparing his home planet, Norrin would seek out other worlds which his new master could consume in order to sate his appetite. As part of the bargain, Norrin became the Silver Surfer, imbued with cosmic powers and a surfboard on which he can fly through the cosmos in search of these worlds. Read More
Akhirnya.... Peluncur perak ni sanggup menggadaikan nyawanya untuk menyelamatkan bumi dengan cara suicide untuk menghancurkan tuannya. Nak balas jasa Storm yang dah selamatkan dia dari di bunuh si Victor yang jahat tu... Apa-apa pun, cerita ni memang best... Yang paling penting, part komedinya yang menghiburkan.
Abis jer cerita ni dalam pukul 12 malam... aku ngan Iss pun balik lah kerumah.
Aku nak tunggu cerita Transformers yang akan kuar nanti... sapa nak ikut??

2 comments:

Oh awk dah tgk Fantastic 4 ni ek?
Sy baru nak gi tgk mlm ni.
Masa booking tix smlm, my officemate ckp xyah tgk sbb xbesh! Huhu i dun care.. nak gi tgk gak.. hehehe!

So.. you dah tengok lah ceta ni... best tak.. Bagi saya, ceta ni best lagi dari Pirates of caribbean 3 tuu..huhuhu..

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites