Saturday, April 07, 2007

The Reaping... Boring...

Hari Khamis lepas, malam sebelum Good Friday aku gi Star Cineplex nak tengok Movie Jangan Pandang Belakang. Aku pegi ngan someone special ala teman tapi mesra gitu. Memula plan just nak lepak2 kat bandar Kuching ni jer.... tak terplan plak nak tengok wayang.
Aku ambik si "dia" di rumah dalam pukul 10.30 malam. Sebenarnya, si "dia" lah yang bagi plan kat aku nak tengok Cerita Jangan Pandang Belakang ni. Dia offer blanja tiket wayang, so aku pun on jer. Thanks bebanyaklah kepada si "dia" yang sudi spons aku tengok wayang.
Nasib badan... 2 Cineplex yang kami pergi, fullhouse untuk hall yang menayangkan filem JPB tu... Sayang sekali( biasalaa.. nama pun tak terplan). Lastly, si "dia" cadangkan untuk menonton filem The Reaping. Dah alang-alang sampai kat panggungkan... Aku ikut jer.
Filem The Reaping (lakonan Hillary Swank) ni, kalau bagi sesapa yang cepat boring, aku cadangkan , tak yah lah pi tengok. Filem ni memerlukan penghayatan lebih sewaktu menonton. Dari situ barulah kita akan tahu jalan cerita sebenar. Dalam 5 bintang, aku bagi 1.5 bintang jer. Kami berdua sempat menguap beberapa kali tengok filem ni, aku lagila... siap tido masa beberapa scene. Kat sini ada sinopsis sikit tentang filem ni :
Since her family was tragically killed, Katherine Winter (Hilary Swank) has battled against religious faith, including her own. The former Christian missionary has become a university professor and a world-renowned expert at refuting religious phenomena. When Doug (David Morrissey) approaches her to investigate events at a small Louisiana town that appears to have been struck by the ten Biblical plagues, she accepts the challenge. With everyone in the town pointing to a little girl named Loren (AnnaSophia Robb) as the source of the dark forces that threaten the community, Katherine’s investigation turns even more bizarre. As she begins to have difficulty explaining the occurrences with scientific evidence, she realizes that she may have to look deeper within herself and reclaim her faith if she is ever to understand the omens that surround her.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites