Sunday, April 01, 2007

Review Konsert Ketiga AF5

Baru jer lepas balik hantar kawan tadi. So aku nak update sikit blog ni. Esok aku nak ke luar kawasan. Ada kerja sikit. Ok....

Konsert kali ini bertemakan Ketuhanan dan Kemanusiaan. Dimulakan dengan sajak Dato A. Samad Said oleh Para pelajar. Nampaknya minggu ni minggu selamat buat pelajar, dimana tiada penyingkiran dilakukan. Mungkin sebab tema minggu ini agaknya.Tapi rata-rata para pelajar perform agak suram sikit. Tak taulah, mungkin menghayati hari Maulud Nabi (tak boleh enjoy sangat). Seperti yang kita ketahui dalam drama2 AF yang terdahulu, jika ada minggu pelajar tidak tersingkir, minggu depan pastinya akan ada 2 beg yang akan diusung keluar. Heheheheh... Ok dimulakan dengan :

Candy-Terlalu Istimewa
Seperti biasa suara dia memang best, tapi ada part tertentu yang terpeleot sikit. Tapi perlu ker dia buat gaya menggoda? Tak pahamlah. Tempo out, tapi boleh dimaafkan. Nasib dia ada vokal power. Kalau tak....

Rizal- Permaidani
Aku suka budak ni.. bersungguh betul dia nyanyi lagu tu (dari riak muka). Suara ok lah jugak. Tapi dari segi nyanyian...memang kena belajar banyak lagi. Apa-apa pun masih harap dia kekal di akademi. XCam xcipanbakar gak, aku nak tengok middle finger dia tu...

Ebi- Al Jannah
Masih buat trend minggu pertama. Nasib part berzanji tu buat aku tersentuh sikit.
Tempo ada lari sikit. Apa-apa pun masih harap dia kekal kat akademi.

Heliza- Melodi Ahlan
Dah terkena dah budak ni...heheheh . Suara dia ok.. Tapi menari, lawak betul. Baru jer nak bagi tau suara ada sikit cam DCt.. dah Hattan bagi tau dulu. hehheh.


Aizad- Warisan
Lagu alternative bolehlah bagi kat budak ni. Kesian dia aku tengok, cam tak enjoy jer bawak lagu tu. Orang tengok pun boring dik oiii..

Fatin- Erti Hidup
Kira minggu ni , minggu terbaik Fatin. Persembahan ok2 jerlah. Tapi boleh diterima masuk kat aku.

Farha- Insan
Tak best.... aku lebih suka Yantzen rampas Mic tu kat tangan dia... Lenggok suara berubah-ubah bila nyanyi lagu ni.... tu yang buat aku tak suka dengar. Org lain tak taulah plak.

Mila- Melukut Di Tepi Gantang
Minggu ni ok lah sikit. Patut pun dia rebut nak ambik lagu ni.Minggu ni kira terbaiklah dari 2 minggu lepas performancxe dia,

Noni- Ode To My Family
Persembahan ok. Tapi nyanyian banyak terpeleot. Tapi kena juga dia ngan Ogy. Hehehehehheh.
Dekna- Kembara Di Tanah Gersang
Kenapa ngan DEkna tu haaa.... Sakit tekak ker... Persembahan ok...tapi nyanyian memang kena banyak perbaiki lagi. Aku suka tengok dia ni bila pakai tudung...heheh

Dafi- Aku Tanpa Cinta-Mu
Habislah Dafi minggu ni...hehehheh. Malas aku nak komen. Aku komen kang, aku yang kena kutuk... heheheh.

Aswad- Hijau Bumi Tuhan
Kalau lagu XPDC memang aku suka. Suara dia memang masuklah ngan lagu ni. Cuma bab persembahan jer ada kureng. Apa-apa pun aku terhibur (sebab lagu XPDC)

Shawal- Ku Berlari
Satu lagi fail.... hehehe. Suara tak sampai lah dik.. Semput ker. Tapi persembahan boleh tahan.

Persembahan Menuju Puncak-
Heheheh.... Amat tidak memuaskan. Sorry to say.

Keseluruhan Konsert-
Malaslah nak tengok ulangan.... cam tak best jer. Tak macam minggu lepas. Banyak kali aku tengok ulangan.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites