Tuesday, May 02, 2006

Tenaga Pengajar Akademi Fantasia 4

Teka-teki siapa Pengetua AF4 terjawab setelah Ramli Sarip terpilih untuk menerajui Akademi Fantasia ke 4. Kedudukan tersebut diumumkan Sewaktu Majlis Pengumuman Tenaga PengajarAF4 di Kuala Lumpur.



PENGACARA - AZNIL
Macam tak biasa...




PENGKRITIK TETAP - ADLIN AMAN RAMLI
Individu tertentu yang akan hadir pada setiap konsert bagi mengulas dan memantau tahap persembahan pelajar.





GURU PERUNDING MOTIVASI - DR.FAZLEY
Ditugaskan memberi motivasi kepada pelajar dari segi mental dan fizikal. Memberi keyakinan dan perangsang kepada pelajar apabila menghadapi masalah. Juga akan mengadakan kelas bahasa Inggeris.



PENASIHAT PEMAKANAN & KECERGASAN - KEVIN ZAHRI
Bertanggungjawab dalam aspek pemakanan dan kecergasan. Memastikan dan mengawasi diet pemakanan yang betul dan tahap kecergasan pelajar baik.


GURU REKATARI - CORRIE LEE
Selain mengajar pelajar asas gerakan tarian, juga bertanggungjawab membantu pelajar untuk melakukan persembahan di khalayak ramai.



GURU SENI TARI - LINDA JASMIN
Selain mengajar pelajar asas gerakan tarian, juga bertanggungjawab membantu pelajar untuk melakukan persembahan di khalayak ramai.



GURU DRAMA - FAUZIAH NAWI.
Pernah mengajar di AF2 dahulu. Ditugaskan membantu pelajar dalam pengurusan dan penguasaan pentas di dalam setiap persembahan. Juga membantu pelajar mendalami dan menghayati serta cara penguasaan emosi dan pembinaan karektor.


Pengarah Muzik & Guru Muzik
Shamril Salleh
Membantu pelajar dalam pengurusan dan penguasaan pentas di dalam setiap persembahan. Bertanggungjawab menyusun muzik bagi setiap konsert dan menghasilkan muzik montaj. Membantu pelajar dari segi kefahaman muzik, kesesuaian nada suara dan asas teori muzik.


GURU VOKAL TEKNIKAL- SYAFIZAWATI SHARIF
Anak kepad Allahyarham M. Shariff. Memiliki Diploma Seni Muzik Dari ASK.
Membantu dan melatih pelajar dalam aspek teknikal seperti teknik pernafasan, lontaran suara dan penyesuaian nada suara dalam melakukan persembahan.


Ajai. Guru Persembahan Vokal
Membimbing pelajar dalam mendapatkan lenggok suara betul di samping membantu mereka mengenali identiti nyanyian tersendiri tanpa mengikut penyanyi sedia ada.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites