Tuesday, July 10, 2007

Tagged for charity

I have been tagged by Sharzefarish. Member blogger. Dari blogs Sharzefarish tagging asal dimulakan oleh saudara Idham pada blog beliau http://bakpo.blogspot.com/. Actually, aku tidak mengenali siapakah Idham yang sebenarnya. Tetapi, atas dasar persahabatan dan persaudaraan sesama Islam, aku harus memberi sokongan kepada beliau. Anyway, pada yang tak tahu whats a tag..read on..

If you are tagged, you need to write an entry related to the meme. At the end of your entry you just need to tag as many person as you like. You will then leave a comment in their blog to let them know they have been tagged. And to include this message, "By doing this meme you are contributing rm127 to the Darul Izzah Orphanage".

Setelah menyempurnakan tag ini, anda perlulah meninggalkan komen pada blog Encik Idham http://bakpo.blogspot.com/ untuk memaklumkan perkara ini kepada beliau. Syaratnya, apabila anda ditag, anda perlulah menulis entri mengenai meme berkenaan dan tag seberapa ramai sahabat/bloggers yang anda mahu, kemudian maklumkan kepada mereka (harap member blogger lain dapat membantu) Dengan menyempurnakan tag ini, anda telah menyumbang sebanyak RM127 kepada Rumah Anak Yatim Darul Izzah.

Anda perlu melengkapkan sekurang-kurangnya 17 daripada 27 ayat-ayat berikut:
(Senang jer... just Copy dan paste ayat-ayat di bawah ini dan lengkapkan di entry blogs anda ok) Nak tulis dalam bahasa melayu pun boleh... omputih pun boleh

1. A person is only as good (Seseorang itu dikatakan baik)... - His/Her ownself
2. Friendship is always (Persahabatan akan selalu)... - in our heart
3. To love is to (Menyayangi adalah)... - Memberi dan menerima seadanya...
4. Money makes me (Duit membuatkan saya)... - Happy and thankful
5. I miss (Saya rindu)... - My parents and my old friend..
6. My way of saying I care is by (Cara untuk menyatakan saya mengambil berat)... - Prihatin
7. I try to spread love and happiness by (Saya meluahkan kasih sayang dan kegembiraan dengan cara)... - bermacam-macam cara: tulisan, lukisan, perlakuan dan juga kata-kata.
8. Pick the flowers when (Petik bunga apabila)... - someone love around
9. To love someone is to (Menyayangi/mengasihi seseorang bermakna)... - menerima dan menghargai seadanya...
10. Beauty is (Kecantikan adalah)... - anugerah Allah...
11. When I was thirteen, what I remember the most was (Perkara yang paling saya ingati ketika berusia tiga belas tahun)... - Takut menjadi pelajar sekolah menengah...
12. When I was twenty one, I remember (Ketika berusia dua puluh satu tahun, seingat saya, saya)... - mengambil satu keputusan yang paling diingati untuk seumur hidup saya...
13. I am most happy when (Saya sangat gembira apabila)... - make everybody happy
14. Nothing makes me happier than (Tiada perkara yang menggembirakan saya selain)... - help my parents and make them proud of me.
15. If I can change one thing, I will change (Jika saya mampu mengubah sesuatu, saya akan mengubah)... - My life and family to be better
16. If smiles were (Jika senyuman itu adalah)... - penawar segala duka, then I (maka saya akan)... - mengajak orang lain agar sentiasa tersenyum.
17. Wouldn't it be nice if we could (Alangkah baiknya jika)... - share one love
18. If you want to (Jika anda mahu)... - success, then you have to (maka anda perlu)... work hard for that...
19. Money is not everything but (Duit bukan segalanya, tetapi)... - penting untuk kehidupan sekarang..
20. The most touching moments I have experienced is (Pengalaman yang paling menyentuh jiwa saya, ialah)... kemalangan semasa berusia 18 tahun...
21. I smile when (Saya senyum apabila)... - see her smile
22. When I am happy (Apabila gembira, saya)... - bersyukur ke hadrat Allah
23. If only I don't have to (Jika saya tidak perlu)... - works... then (maka) i will help my parents always...
24. The best thing I did yesterday was (Perkara terbaik yang saya lakukan semalam, ialah)... - dapat berkumpul bersama-sama sekeluarga...
25. If I ever write a book, I will give it this title (Jika saya menulis sebuah buku, saya akan berikannya tajuk)... - Dari sudut pandangan hantujeraul....
26. One thing I must do before I die is (Satu perkata yang saya mesti buat sebelum kembali ke pangkuan Allah)... - TAUBAT Nasuha and bring my parent to Tanah Suci Mecca...
27. Doing this meme, I feel (Menyempurnakan meme ini, membuatkan saya merasa seolah-olah)... - melakukan satu kebajikan

Dah buat pun.... Sekarang tiba masanya untuk saya tag rakan-rakan lain pula:
(1) Deida
(2) Chivildevil
(3) divasweet
(4) http://paskal.gempax.net/wordpress/
(5) Semua blogger yang berkunjung ke blog ini

Ada sesapa nak join komuniti blog hantujeraul... sila email ke antujeraul@yahoo.com

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites